Skærme
Fijala 3554
ACER AL1914
Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 21:19

Hej
Jeg har lige købt en ACER AL1914 i Kvickly for 2500,- kr. Den flimrer helt
vildt i opløsningen 1280 x 1024... i standard opløsninger der er mindre står
det klar.

Jeg kører med et Radeon 9600xt og på min gamle skærm (CRT) virkede alt fint.

Hvad kan være galt? Mangler jeg en driver til skærmen - har ikke kunnet
finde nogen på nettet - så det er nok ikke det - samtidig er der ikke noget
på den CD der følger med andet end PDF filer og Acrobat Reader exe filer??

Skal jeg bytte den og tilfælde af at jeg gør, hvilken skærm skal jeg så gå
efter??

Mvh
Nicholas

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 21:35

Nicholas wrote:
> [...]
> Acrobat Reader exe filer??
>
> Skal jeg bytte den og tilfælde af at jeg gør, hvilken skærm skal jeg

Hvilken opdateringsfrekvens kører du med?

Hans

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 21:36

> Hvilken opdateringsfrekvens kører du med?

Har prøvet med 60, 70, 72 og 75 - alt hvad den anbefaler.. :(

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 21:46

Nicholas wrote:

> Har prøvet med 60, 70, 72 og 75 - alt hvad den anbefaler.. :(

Prøv med 60 Hz. og Autojuster skærmfrekvensen.

Hans

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 21:48

> Prøv med 60 Hz. og Autojuster skærmfrekvensen.

Been there - Done that... still blurry : (
Andre ideer??

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 21:53

Nicholas wrote:

> Been there - Done that... still blurry : (
> Andre ideer??

Har du et andet VGA-kabel du kan prøve med?

Hans

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 21:58

> Har du et andet VGA-kabel du kan prøve med?

Det var det der fulgte med til skærmen - men du siger noget.. hmnn - Du har
'måske' en ret god ide der... Måske jeg skulle prøve at spørge Kvickly om de
har et jeg kan låne... Ellers andre ideer - de er mere end velkomne...

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 22:11

Nicholas wrote:

> [...]
> Du har 'måske' en ret god ide der... Måske jeg skulle prøve at spørge
> Kvickly om de har et jeg kan låne... Ellers andre ideer - de er mere

Jeg har ikke særlig gode erfaringer med Acers standardkabel og Radeon kort,
da jeg selv måtte skifte på den AL922 jeg havde for et år siden, så det var
derfor jeg forslog det. Skærmen stod simpelthen som en tågeklat. Min Dell
FP2001 er også ret kræsen med VGA-kablet, og problemet er endnu større da
den kører 1600x1200.

Jeg ville helt klart levere den tilbage og købe en skærm med DVI-Indgang, da
dit 9600XT jo understøtter det. Så er du nemlig sikret et knivskarpt billede
på forhånd.

Hans

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 22:17

> [...]
> da
> dit 9600XT jo understøtter det. Så er du nemlig sikret et knivskarpt

Taaak - det lyder fornuftigt..
Hvilken skærm ville du umiddelbart anbefale - har lige kigget på en Acer
AL1951ms - kunne det være noget?
Den står til ca. 2600,- kr ?

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 22:20

> Taaak - det lyder fornuftigt..
> Hvilken skærm ville du umiddelbart anbefale - har lige kigget på en Acer
> AL1951ms - kunne det være noget?
> Den står til ca. 2600,- kr ?

Måske en Philips 190B6CG til 3100,- ??

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 22:30

Nicholas wrote:

> Måske en Philips 190B6CG til 3100,- ??

Hvis du ikke har noget at bruge USB-porte til i skærmen, så ser jeg ingen
grund til at vælge Philips'en. De er begge to meget nye modeller på markedet
og har rimelig ens data.

Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-06-05 00:44

"Nicholas" <nicholas_e@VERYIMPORTANTPERSON.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42b732e0$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Måske en Philips 190B6CG til 3100,- ??

Dell har en
Dell Ultrasharp 1905FP 19" performance LCD Flat Panel Monitor. 250cd/m2
brightness, 800:1 contrast, 20ms response time. Midnight Grey TCO99
på tilbud lige nu til 2970 kr incl levering:
http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=35531&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=211&first=true&page=productlisting.aspx

Den er testvinder hos "Alt om Data" i majnummeret
men det er ved at være nu!
Tilbuddet stopper d. 29/6

Jeg har selv lige købt en Dell 2005 FPW, og den er vældig nice.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : hansen

Dato : 27-06-05 05:49

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det er ved at være nu!
> Tilbuddet stopper d. 29/6
>
> Jeg har selv lige købt en Dell 2005 FPW, og den er vældig nice.

-men ikke særlig høj.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-06-05 10:36

"hansen" <hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse

> -men ikke særlig høj.

Den er da lidt højere end en standard 19" og meget bredere.
Jeg er meget tilfreds med skærmen, og skulle jeg mangle lidt i højden, så
tilter jeg da bare dyret 90 grader. - Så skulle den ged da vist være
barberet.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans

Dato : 28-06-05 11:01

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Jeg er meget tilfreds med skærmen, og skulle jeg mangle lidt i
> højden, så tilter jeg da bare dyret 90 grader. - Så skulle den ged da

Nej - 2005'eren er ca. 3 cm. lavere end en standard 19". Du glemmer at tænke
på at en 19" TFT er 5:4, ikke 4:3.

Jeg ville ikke bryde mig om at arbejde på en 2005 så lav som den er, men til
film er den sikkert god.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-05 21:57

"Nicholas" <nicholas_e@VERYIMPORTANTPERSON.cybercity.dk> crashed Echelon
writing news:42b72482$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg kører med et Radeon 9600xt og på min gamle skærm (CRT) virkede alt
> fint.

Hak eller ikke hak i "Reduce dvi frequency on high-definition displays."

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 20-06-05 21:59

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> Echelon writing news:42b72482$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hak eller ikke hak i "Reduce dvi frequency on high-definition

Hrrmm.. Der er ikke DVI på skærmen.

Hans

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 22:04

> Hrrmm.. Der er ikke DVI på skærmen.

Exactemundo!! hmnn...
Overvejer om jeg skal returnere skærmen, men prøver den lige på en anden
maskine - inden jeg kommer så langt.

Fra : Nicholas

Dato : 20-06-05 22:02

> Hak eller ikke hak i "Reduce dvi frequency on high-definition displays."

Ermnnnh... Hvor finder jeg liiiige den : )
Jeg er ikke dum - men jeg kan ikke liiiige finde den - under Display
Settings (Egenskaber for skærm)?

Avanceret?? Har kigget...