Marsa Alam
Fra : KB

Dato : 20-06-05 20:27

Har prøvet teltene og de er ganske fine med en seng, et bord, en reol og
tæppe. Der er ingen strøm men masser af stearinlys.

Jeg var ganske tilfreds med at sove i teltene, for man er der jo for at
dykke og ikke ligge i sengen, så hvorfor betale for
en dyr hytte. Det eneste kan være, at hvis man har en masse elektriske ting
der skal oplades kan det være rart at
have hytten. Man kan dog oplade ting i receptionen.

Mvh.
Kenneth

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-06-05 20:41

KB wrote:
> [...]
> der skal oplades kan det være rart at
> have hytten. Man kan dog oplade ting i receptionen.

Hej KB

Tak for info, lige det med elektricitet er et must for mig, eftersom jeg
har laptop med til at gemme billeder og dagbog på.

Hvordan er dykningen ellers dernede ?

Har arbejder 6 måneder i Sharm el Sheikh, så det område kender jeg
efterhånden. Du ved når man er på fornavn med fiskene, er det på tide at
prøve noget nyt :)

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : KB

Dato : 20-06-05 21:31

Hej Søren

Jeg havde både laptop og digital UW kamera med og jeg klarede mig fint med
opladning i receptionen og i dykkerskuret. !

Dykningen er lidt anderledes end Sharm. Der er et ganske godt husrev, hvor
man kan se "alt". Lejren ligger i en bugt, hvor husrevet
så spreder sig ud langs kysten mod syd og nord. Det er en typisk koralvæg
til en dybde af ca. 25 meter, hvor det flader ud.

Der er nok at se på af fisk osv. men selve udformningen af revet er ikke så
spændende ( men det er jo nemt at komme fra Elphinstone fra lejren ).

Når man vil prøve lidt andet end husrevet så er der flere truckdives om
dagen, hvor man kører enten op eller ned af kysten til andre rev.

Her er bl.a. mulighed for at se en søko som næsten altid er ved Abu Dabab.

Alt i alt et fedt og afslappet sted, hvor man sagtens kan få en uges dykning
med ca. 25 dyk til at gå før man savner lidt afspredelse.

KB

Fra : Nicolai

Dato : 21-06-05 08:17

>Har arbejder 6 måneder i Sharm el Sheikh, så det område kender jeg
>efterhånden. Du ved når man er på fornavn med fiskene, er det på tide at
>prøve noget nyt :)

Hehehe ja

(Hej søren - tak for sidst o)

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-06-05 16:54

Nicolai wrote:

> Hehehe ja
>
> (Hej søren - tak for sidst o)

Hej Nicolai

Selv tak for sidst :)

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-06-05 06:19

> Har prøvet teltene og de er ganske fine med en seng, et bord, en reol og
> tæppe. Der er ingen strøm men masser af stearinlys.

Jeg var der i efteråret og da satte de strøm i teltene så vi havde den
sidste dag inden vi tog sydpå.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk