Andet multimedie
Hvordan centrere midt på en side i INDesig~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 20-06-05 17:17

Hej!

Ofte skal jeg placere et objekt midt på en INDesign-side...

Man kan sagtens centrere objekter i forhold til hinanen.

Når et objekt skal placeres midt på siden, plejer jeg at tegne en ramme som
præcis går ud til siderne på papiret.
Derefter centrerer jeg - og fjerner bagefter rammen igen!

Er der ikke en enkelt kommando som hedder noget a la "centrer objekt midt på
siden" ???

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : Kajo

Dato : 20-06-05 17:43

" Carsten" <cjt@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som præcis går ud til siderne på papiret.
> Derefter centrerer jeg - og fjerner bagefter rammen igen!

Du kender jo din sidebredde, også kan du jo vælge det miderste punkt på dit
objekt og bruge det som refencepunkt, og her indtaste placeringen.

Håber ikke det vat volakpyk, men jeg har ikke lige indesign på den pc jeg
sidder ved.

--
mvh kajo

Fra : :-\) Carsten

Dato : 21-06-05 05:43

Nå, ja selvfølgelig... simpelt!
Tak for hjælpen... ærgrer mig lidt over at jeg ikke selv kunne se den
mulighed!

Go ' sommer til jer alle!