Andet multimedie
PSP8, fejl når fil gemmes
Fra : Erik Olsen

Dato : 20-06-05 16:18

Jeg har brugt PSP8 i flere år og har i den seneste tid oplevet at et
scannet billede når det gemmes som gif eller jpg, ikke bliver gemt
korrekt. Det gemte billede ligner en forvredet udgave ligesom på et tv
med fejl på antennen. Jeg har prøvet at gemme som psp, der er ingen
problemer, men åbner jeg billedet og gemmer som gif eller jpg, er fejlen
der igen.

Har andre oplevet noget lignende?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 20-06-05 17:10

"Erik Olsen" skrev
> [...]
> med fejl på antennen. Jeg har prøvet at gemme som psp, der er ingen
> problemer, men åbner jeg billedet og gemmer som gif eller jpg, er fejlen

Det har jeg ikke oplevet, men
proev at afinstallere PSP8, reboot,
og installer igen.

Hvis du goer det, vil jeg gerne vide om det hjalp dig.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : emj

Dato : 20-06-05 18:58

Thorkild Dalsgaard skrev:

>Det har jeg ikke oplevet, men
>proev at afinstallere PSP8, reboot,
>og installer igen.

Klik på PSPikonet et halvt sekund før du trykker CTRL og ALT ned
Hold tasterne nede indtil der dukker en dialogbokx op. Her klikker du
OK/YES
Så er PSP8 tilbage til fabrikaindstilling.

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-06-05 19:29

emj wrote:

> Klik på PSPikonet et halvt sekund før du trykker CTRL og ALT ned
> Hold tasterne nede indtil der dukker en dialogbokx op. Her klikker du
> OK/YES
> Så er PSP8 tilbage til fabrikaindstilling.

Fejlen er ikke følgen af indstillinger som jeg har ændret. Jeg har kørt
med de samme indstillinger i lang tid.

Fra : emj

Dato : 20-06-05 21:28

Erik Olsen skrev:

>Fejlen er ikke følgen af indstillinger som jeg har ændret. Jeg har kørt
>med de samme indstillinger i lang tid.

Det er da ikke nogen garanti i, at du har kørt med samme indstilling.
Det virker jo ikke mere, så hvorfor dog ikke få det rettet efter min
opskrift, som jeg i øvrigt selv har fået en gang fra PSP supporten.
I PSP9 er der faktisk en funktion, hvor man blot kan vælge "Reset
preference" og det er jo en smule fiksere, men virker som opskriften
med ctrl og alt.
Alle programmer burde have en sådan funktion, så var mange ærgelser
sparet.

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-07-05 16:15

Thorkild Dalsgaard wrote:

> Det har jeg ikke oplevet, men
> proev at afinstallere PSP8, reboot,
> og installer igen.
>
> Hvis du goer det, vil jeg gerne vide om det hjalp dig.

Jeg har afinstalleret, rebootet og geninstalleret PSP8. Da fejlen kun
optrådte lejlighedsvist, er det dog for tidligt at sige om det har
hjulpet.

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-07-05 17:22

Erik Olsen wrote:

> Jeg har afinstalleret, rebootet og geninstalleret PSP8. Da fejlen kun
> optrådte lejlighedsvist, er det dog for tidligt at sige om det har
> hjulpet.

Næh, jeg har lige haft fejlen igen.