sikring af CD rom`er
Fra : Georg

Dato : 20-06-05 16:10

Nogen der ved hvor sikkert dette produkt er? Jeg synes ikke jeg kan finde
noget omkring bitstørrelse på krypteringen. Håber jeg har forstået det
rigtigt, at jo større antal bits, jo flere nødder skal der knækkes før man
kan få adgang tildata?!

http://www.softpedia.com/get/Security/Encrypting/CD-Lock.shtml

Georg

Fra : Georg

Dato : 20-06-05 16:23

Fandt lige dette omkring cd lock:
http://www.woodmann.com/fravia/zltcomma.htm

Vil det sige, at uvedkommende kan læse data på cd`en?

Georg

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 20-06-05 16:43

Så vidt jeg kan så handler om dit første link om kryptering "CD-Lock" og
det andet link omhandler kopiebeskyttelsen "CD-Lock". (dvs. to
forskellige ting som har samme navn)

--
From:
Troels Vognbjerg

Fra : Georg

Dato : 20-06-05 17:02

Dvs, at krypteringsprogrammet CD Lock skulle være sikkert!? Jeg kan bare
ikke se hvor "stærk" krypteringen er...

Georg

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-06-05 17:19

Georg wrote:

> Dvs, at krypteringsprogrammet CD Lock skulle være sikkert!? Jeg kan bare
> ikke se hvor "stærk" krypteringen er...

Der står der bruges Blowfish. Men af en eller anden
grund lyder det som om kun indholdet af filerne er
krypteret med Blowfish, metadata er tilsyneladende
krypteret på en anden måde. Enten er de ekstremt
dårlige til at beskrive produktet, eller også har
de ikke tænkt sig nok om, da de designede det.

Personligt ville jeg nok være lidt skeptisk overfor
det produkt indtil jeg havde set en mere udførlig
beskrivelse.

Der er en væsentlig forskel på kopibeskyttelsen og
krypteringen. Kopibeskyttelse ved vi er umulig mens
kryptering tilsyneladende kan lade sig gøre. Derfor
er der også mere grund til at have tillid til et
krypteringsprodukt end til en kopibeskyttelse.

Hvad angår kryptering af en CD er det en lidt
nemmere opgave end at kryptere for eksempel en
harddisk. Så vidt jeg ved kan man ikke lave random
access skrivninger til en CD. Derfor vil det være
muligt at benytte en ægte CBC mode kryptering af
hele mediet.

At opgaven i princippet er let er naturligvis
ingen garanti for at et tilfældigt produkt også
implementerer det rigtigt.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.