Der skal mures, hvad koster det ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 20-06-05 08:54

Hej gruppe.

Hvad skal en mand ha' i kontanter ved at lave en mur ?
....det er cirka mål på 3 x 4 meter.

Vi kender en, der skal ha' 6000 for det, UDEN materialer, så jeg skal købe
mursten og det hele selv.

Er 6000 billigt ?
....og hvad vil det ca. koste i materialer ?

Takker på forhånd.

Fra : Me @ Work

Dato : 20-06-05 09:03

On Mon, 20 Jun 2005 09:54:25 +0200, "Michael Petersen"
<michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> wrote:

> [...]
>mursten og det hele selv.
>
>Er 6000 billigt ?
>...og hvad vil det ca. koste i materialer ?

Syntes det lyder dyrt.

Er prisen "orange" ??

Pris på materialer er svær, du kan få mursten fra 2 kroner stykket men
så er de også kun til hvis de pudses inde i en væg f.eks..

Ved ikke hvor meget en murer normalt kan lægge men burde han ikke
kunne lægge ihvertfald en kvm i timen ? Muren er 12 kvm så det burde
tage ham omkring 12 timer. Dette selvfølgelig også afhængigt af om han
skal håndblande mørtel eller har en maskine.

Er muren en 3*4 meter lige mur, ikke noget med masser af kringelkroge
og lign ?

Du er nødt til at uddybe lidt ellers bliver det svært at komme med et
realistisk gæt.

Henrik

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-06-05 09:19

Hej igen.

Køber man mursten pr. stk eller pr. kvadratmeter ?

Ja, prisen er orange ;)

Nej, det er ikke en lige mur, den skal mures op af en trappe.
....han siger det vil ta' mellem 2-4 dage :/
Men det er altså ikke billigt hos ham ?

MVH
Michael.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-06-05 16:08

On Mon, 20 Jun 2005 10:18:54 +0200, Michael Petersen
> [...]

> Ja, prisen er orange ;)
>
> Nej, det er ikke en lige mur, den skal mures op af en trappe.
> ...han siger det vil ta' mellem 2-4 dage :/

Hej
Jeg fik muret en lignende mur få et års tid siden.
Den kostede 12.000.- med materialer og regning.
Så jeg syntes nok 6000.- er lige i overkanten.

/Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-05 17:40

> Vi kender en, der skal ha' 6000 for det, UDEN materialer, så jeg skal købe
> mursten og det hele selv.

Befnder han sig på Sjælland? Jeg mangler nemlig noget så frygteligt at få
muret 1½ m - og gerne både med regning, moms og børnepenge, bare der bliver
muret.

Mvh Maria

Fra : Klaus

Dato : 20-06-05 19:27

> Befnder han sig på Sjælland? Jeg mangler nemlig noget så frygteligt at
> få muret 1½ m - og gerne både med regning, moms og børnepenge, bare
> der bliver muret.
>
> Mvh Maria
Sidst jeg fik lavet noget kostede det 1,- kr. pr. sten. Og så skulle jeg
selv blande mørtel og slæbe sten til.

Klaus H

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-05 21:04

> Sidst jeg fik lavet noget kostede det 1,- kr. pr. sten. Og så skulle jeg
> selv blande mørtel og slæbe sten til.

Lige nu er det skidt med beløbet, men hvor er manden, der kan mure? Jeg skal
bruge ham (til at mure).

Mvh Maria

Fra : Mark Schiller

Dato : 22-06-05 17:25

Mon, 20 Jun 2005 22:03:49 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Lige nu er det skidt med beløbet, men hvor er manden, der kan mure? Jeg skal
>bruge ham (til at mure).

Vi er flere

/Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 07:50

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> wrote in message
> Mon, 20 Jun 2005 22:03:49 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
> <mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Vi er flere

Der kan mure eller som mangler murer ?

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Mark Schiller

Dato : 23-06-05 11:05

Thu, 23 Jun 2005 08:50:00 +0200, berigede "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> dk.fritid.hus-og-have med:

>Der kan mure eller som mangler murer ?

Der mangler en der kan mure

/Mark