Skærme
Fijala 3554
Dell´s retur politik?
Fra : Chr.

Dato : 19-06-05 23:50

Nogle der har erfaring med Dell´s retur politik med henblik på køb af TFT
skærmen Dell 2001FP 20'' ?

Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke kan
finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig af
forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.

Men - på deres hjemmeside står bl.a. følgende: "Forbrugere har 14 dages
fortrydelsesret fra leveringen. Udnyttes fortrydelsesretten opkræves
returfragt DKK 744 hos forbrugeren."

"Fragtpriser for produkter købt i webstoren Elektronik & Tilbehør er
afhængige af produkttypen og det bestilte antal produkter. Standard
fragtpriser varierer fra DKK 38.75 til 267.50 inkl. moms pr. enhed."

Da Dell ikke har det bedste handelsry, vil jeg høre om der er nogle som har
et bud på hvor meget det vil koste at returnere en ovennævnte TFT skærm?

/Chr.

PS: Hvor skal den evt returneres til DK eller udlandet? (Irland!?)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-06-05 00:33

"Chr." <chr*remove*@nybro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> et bud på hvor meget det vil koste at returnere en ovennævnte TFT skærm?

Jeg har direkte ringet til Dell's kundeservice for at finde ud af deres
politik.

Jeg fik oplyst, at pixelpolitikken er fem pixels eller derover, med mindre
de er centralt placerede på skærmen.

Det skulle efter deres oplysninger koste ca 100 kr at returnere skærmen
under de 14 dages fortrydelsesret.

Jeg blev også meget forskrækket over deres oplysninger på hjemmesiden.
Derfor ringede jeg og forhørte nærmere, da jeg var meget interesseret i Dell
2005FPW.
Derefter valgte jeg at bestille til 4173 kr.

Nu venter jeg bare på fragtmanden

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-06-05 00:52

> Nu venter jeg bare på fragtmanden

Glæd dig, den er nice

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-06-05 10:44

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Glæd dig, den er nice

Jøsses da!

Jeg har lige fået min Dell 2005 FPW ind af døren og fået den sat til.

Jeg troede skærmen på min bærbare Toshiba var god

Der er virkelig kontrast på drengen i forhold til Toshibaen.
Hvidt er hvidt, og sort er sort - ingen blød mellemvare dér.

Mit første 10 minutters indtryk er ....Wauw.
Eller på jysk - Det er it så ringe endda.

Der ser ikke ud til at være pixelfejl på Dell'en

Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke passer
i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet ikke
passer.
Men skidt, jeg har selv et almindeligt powerkabel.

Umiddelbart er min holdning, at skærmen godt kan anbefales.

Levering var rimelig ok. Jeg bestilte torsdag og har fået skærmen i dag
tirsdag kl 11:20.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-06-05 22:23

> Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke passer
> i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet ikke
> passer.

Er du sikker?

Er det ik bare et dansk stik med et ben til jord, og 2 af de der tynde
skæve ben til EDB stikkontakter?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-06-05 23:16

> Er du sikker?
>
> Er det ik bare et dansk stik med et ben til jord, og 2 af de der tynde
> skæve ben til EDB stikkontakter?

Nope, det er et stik med tre ens tynde ben - noget tyndere end den normale
danske standard.
Jeg kender godt EDB-stikket. Det er ikke sådan et. Alle tre ben er runde og
af metal hele vejen men tykkelsen på benene svarer til tykkelsen på benene
på de billige støbte stik på lamper, hvor kun enderne er af metal (altså på
plastikbenene)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jakob Hansen

Dato : 22-06-05 19:11

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> på de billige støbte stik på lamper, hvor kun enderne er af metal (altså

Jeg havde samme problem. Prøvede at fejlmelde det via mail, men efter 3-4
mails tilbage med svar om at det var korrekt stik jeg havde fået ringede jeg
istedet. Gevinst med det samme og et rigtigt stik i posten næste dag. De
piger der svarede på mails gik vist ud fra at kundernes intelligensniveau
var næsten ligeså lavt som deres eget. Og ja, jeg skrev faktisk pænt i ALLE
mails'ne til dem.

Her er en oversigt over power cords
http://www.tycoelectronics.com/products/lanelectronics/power_cords.asp . Mit
forkerte var schweizisk. Så vidt jeg husker var part nummeret xx65, hvor det
danske er xx55 eller omvendt. Nok en lagermedarbejder der er hurtig på
aftrækkeren.

Jeg havde også selv et ekstra, men mere af princip ville jeg have korrekt,
især efter besked om at det måtte jeg selv købe i en butik Men min Dell
er dejlig.

Jakob

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-06-05 00:07

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg havde også selv et ekstra, men mere af princip ville jeg have korrekt,
> især efter besked om at det måtte jeg selv købe i en butik Men min

Jeps, den er go nok. Det er et schweizisk kabel, jeg har fået.

Fra : Chr.

Dato : 20-06-05 20:56

> [...]
> politik.
>
> Jeg fik oplyst, at pixelpolitikken er fem pixels eller derover, med mindre

Betaler Dell så for returfragten og forsendelse af et nyt produkt, hvis
deres pixelpolitik overskrides?

> [...]
> Dell
> 2005FPW.
> Derefter valgte jeg at bestille til 4173 kr.

Allright - tak for oplysningen.

> Nu venter jeg bare på fragtmanden

Du må meget gerne komme med en lille anmeldelse når den kommer frem. Er
stadig i tvivl om det skal være widescreen 2005FPW eller normal 2001FP.

/Chr.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-06-05 21:07

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 14:05

> Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke
> kan finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig
> af forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.

Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
returretten.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : zczc

Dato : 20-06-05 15:14

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
> returretten.

Hvorfor overhovedet finde på noget?

Fra : Chr.

Dato : 20-06-05 20:52

> Hvorfor overhovedet finde på noget?

Jeps - man kan altid benytte sig af returretten uden at komme med en
begrundelse.

Min bekymring ligger mere i hvor meget det vil koste at sende skærmen retur.
Har hørt rygter om at Dell forlanger at man skal benytte et betemt
fragtfirma og at det koster flere hundrede kroner at ruturnere produktet.

Endvidere synes jeg deres formulering på deres hjemmeside er lidt uklar!
http://makeashorterlink.com/?A37925B4B
nederst på siden.

/Chr.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-06-05 20:53

zczc wrote:
> "Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor overhovedet finde på noget?

Netop - man har jo ret til at fortryde et køb via netbutik indenfor 14
dage, uden at skulle give yderligere grund.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-06-05 09:08

> [...]

> skærmen retur. Har hørt rygter om at Dell forlanger at man skal
> benytte et betemt fragtfirma og at det koster flere hundrede

Ja men det kan og må Dell slet ikke. Men det alene er grund nok til
aldrig at handle med det firma (der er flere andre grunde).

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Chr.

Dato : 21-06-05 16:50

> Ja men det kan og må Dell slet ikke. Men det alene er grund nok til
> aldrig at handle med det firma (der er flere andre grunde).

Jeps - men én ting er hvad man som firma må, og hvordan praksis så er.
Personligt orker jeg ikke en langtrukket forbrugersag etc. og derfor ender
man ofte med at accptere betingelser som strider mod lovgivningen.

Det giver netop også grund til bekymring at handle gennem Dell, men man står
lidt i et dilemma når de nu har et godt tilbud på nogle kvalitets TFT skærme
som andre producenter/forhandlere ikke kan matche!

Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?
Alt information er yderst velkomme

/Chr.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-06-05 22:26

> [...]
> som andre producenter/forhandlere ikke kan matche!
>
> Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?

Dell er i kategorien "meget mærkeligt firma" - deres telefoniske og
mailbaserede support er et galehus. Jeg vil ikke anbefale dig at købe en
bærbar PC f.eks. hos dell. Den indeholder bevægelige dele og bliver
flyttet rundt, så chancen for at noget går i stykker er ret stor...

Men deres skærme kan du roligt købe, dem flytter man jo ikke på hver
dag, og der er ingen blæsere eller hængsler som bliver slidt

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-06-05 19:01

> [...]
> kan matche!
>
> Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?

Et firma der ikke overholder lovgivningen på et punkt kan næppe
forventes at overholde den på en del andre punkter.

En anden ting er, at man ihvertfald en overgang skulle underskrive et
papir på, at det købte udstyr ikke ville blive brugt til formål
omfattet af den amerikanske antiterror-lovgivning.

Kvaliteten af deres produkter er det så som så med - skærmene er
tilsyneladende ok, men ellers er der bare tale om standard bambus PCer.
De er bare dyrere.

--
Morten http://miljokemi.dk