gangsti af småsten ?
Fra : martin

Dato : 19-06-05 21:37

jeg vil gerne undgå for meget pillearbejde af ukrudt,hvad ville være den
bedste løsning ?

har overvejet : 4-5 cm grus og fiberdug,men stenene bliver vel begravet i
det løse grus ?? evt andre/bedre løsninger.

det er tale om ca. 30 m sti af 40-50 cm bredde

Martin

Fra : Janne Poulsen

Dato : 20-06-05 00:02

Hvilket grus? Jeg har lavet en indkørsel - 25 meter - ved at skrabe det
øverste lag jord af med en bobcat. Lægge et solidt lag aviser i bunden og
dække med granitskærver (vistnok 8-18 mm). Tre år efter må jeg brænde for
ukrudt i foråret, men rodukrudt er kvalt af aviser.
Nu er der solid ler herude på Amager, så måske derfor er jeg sluppet heldigt
fra at droppe et gruslag under skærverne. Men jeg vil under alle
omstændigheder anbefale skærver i varierens atørrelse. De sætter sig og
danner en overflade. Havde tidligere perlegrus, der bare forsvandt ned i
dybet.
Jeg har i øvrigt erfaret, at løgplanter plus f.eks. bynke med lethed gror
gennem fiberdug.

Fra : Janne Poulsen

Dato : 20-06-05 00:04

Glemte at skrive, at jeg lavede en kant af herregårdssten sat på højkant.
Det letter både græsslåning og senere af brænding.

Fra : martin

Dato : 20-06-05 06:13

> Glemte at skrive, at jeg lavede en kant af herregårdssten sat på højkant.
> Det letter både græsslåning og senere af brænding.

ganske alm grus...

jeg skal også have lavet en kant for at holde på stenene... dog ikke for at
lette græsslåning,men bare for at holde på stenene...

jorden er ikke leret,men ganske alm jord...

Martin