Gasfyret ......
Fra : DrPepper

Dato : 19-06-05 16:17

Vi er lige kommet hjem efter 14 dages ferie, hvor hele huset har været
lukket ned. Da heg så ville tænde gasfyret, opførte det sig underligt.

Det er et Baxi PF 50 vi har. Der sker følgende:

jeg trykker på tænd knappen, og drejer et potentiometer op på 6(max)
hvorefter blæseren tænder, og gnistgeneratoren går i gang...... der sker
ikke umiddelbart mere...

Nogen der ved hvor fyret skal have et velafrettet slag med hammeren ?

Med venlig hilsen

David

Flexhost ApS - Løsningen mod SPAM

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-06-05 18:13

Hejsa
Er der vand tryk på dit anlæg?
Har du åbnet for gassen?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : DrPepper

Dato : 19-06-05 19:45

> Hejsa
> Er der vand tryk på dit anlæg?
Jep
> Har du åbnet for gassen?
...og jeps ..

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:26

Den Sun, 19 Jun 2005 17:17:10 +0200, "DrPepper" <nospam@indutek.com>
skrev:

> [...]
>ikke umiddelbart mere...
>
>Nogen der ved hvor fyret skal have et velafrettet slag med hammeren ?

Da mit gjorde sådan, skulle der en ny magnetventil på.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Laugh at your problems. Everybody else does.

Fra : DrPepper

Dato : 19-06-05 19:44

> Da mit gjorde sådan, skulle der en ny magnetventil på.

Efter at have brugt dagen på hovedet i fyret, er jeg kommet frem til samme
konklusion .... var den dyr ?

mvh

David

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 21:24

Den Sun, 19 Jun 2005 20:43:52 +0200, "DrPepper" <nospam@indutek.com>
skrev:

>Efter at have brugt dagen på hovedet i fyret, er jeg kommet frem til samme
>konklusion .... var den dyr ?

Det husker jeg ikke, det er flere år siden, men helt gratis er den nok
ikke.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
We have here the latest in primitive technology.

Fra : martin

Dato : 19-06-05 21:34

> Det husker jeg ikke, det er flere år siden, men helt gratis er den nok
> ikke.

prisen er vel ligegyldig..... enten køber du den og får et funktionelt
fyr,ellers gør du ikke og kommer til at fryse.....

hør evt din lokale vvs'er hvis du er i tvivl... sådanne problemer er jo
extremt svære at vurdere over nettet....

Martin

Fra : DrPepper

Dato : 19-06-05 22:55

> prisen er vel ligegyldig..... enten køber du den og får et funktionelt
> fyr,ellers gør du ikke og kommer til at fryse.....

banalt set har du ret, men det er altid rart at kende prisen så man kan
forberede sig....

> hør evt din lokale vvs'er hvis du er i tvivl... sådanne problemer er jo
> extremt svære at vurdere over nettet....

Jeg var af den overbevisning at vi bruger gruppen her, og andre, til at
snakke om diverse opgaver vi måtte have, og søge erfaringer fra andre i
lignende situationer som en selv, så dit svar kan jeg ikke bruge til ret
meget.

Fra : Finn

Dato : 19-06-05 23:18

Hej David
> [...]
>
> jeg trykker på tænd knappen, og drejer et potentiometer op på 6(max)
> hvorefter blæseren tænder, og gnistgeneratoren går i gang...... der sker

Andre og også dig selv er kommet til det resultat at det må være gasventilen
der er fejl på. Det er da sansynligt men før din gasventil sidder dit PCB og
det skal du først tjekke. Som der står i deres fejlfinnings diagram "PCB -
A1 connector is 220 V AC across terminals 2 & 4 hvis ja skift gasventilen"
hvis nej "blinker neon symbolet for flamme" hvis ja "Turn the selector to
reset" hvis nej "Replace the PCB".
Det er da enkelt ikke men priser kan jeg ikke give dig da jeg sidder i
Australien.

Held og lykke med forehavenet
Cheers Finn

Fra : David Bjergsø

Dato : 20-06-05 12:29

> [...]
> selector to reset" hvis nej "Replace the PCB".
> Det er da enkelt ikke men priser kan jeg ikke give dig da jeg sidder i

Tak for dine inputs.....

Jeg har dog imellemtiden fundet ud af at ventilen åbner sig, og at der
kommer gas igenne ventilen, men ikke ud af dysserne....

Jeg ringede til en VVs mand her til formiddag, som grinede lidt smøret og
sagde, "ja det problem det kender vi...", "du starter fyret, løsner de 2
nederste klips ind til brænderen og hiver lidt ud i låget, så kommer der
øget tryk i systemet, og dyserne vil blive blæst rene, også skulle fyret
gerne starte" .....

Så det skal jeg hjem og prøve