Sin City / Tarantino
Fra : MRN

Dato : 19-06-05 12:57

Hejsa gruppe!

Var inde at se Sin City igår - kanon fed film!!! Den har jeg ikke noget
negativt at sige om...

Men lige et spørgsmål: Hvilket afsnit har Tarantino instrueret?

Mvh
MRN

Fra : Jakob

Dato : 19-06-05 22:06

On Sun, 19 Jun 2005 13:57:20 +0200, "MRN"
<mrn_hoejtfratraeetsgroennetop.dervarengangennisse-oellebroed@sport.dk>
wrote:

>Hejsa gruppe!
>
>Var inde at se Sin City igår - kanon fed film!!! Den har jeg ikke noget
>negativt at sige om...
>
>Men lige et spørgsmål: Hvilket afsnit har Tarantino instrueret?

Ikke helt afsnit, kun en enkelt scene omkring der hvor luderne har
dræbt ham politimanden og hovedrollen i det afsnit så kører rundt med
den døde politmand i bilen, bliver standset af en betjent, etc

Fra : MRN

Dato : 19-06-05 15:44

> Ikke helt afsnit, kun en enkelt scene omkring der hvor luderne har
> dræbt ham politimanden og hovedrollen i det afsnit så kører rundt med
> den døde politmand i bilen, bliver standset af en betjent, etc

Ok. Tak for det

Mvh MRN

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 20-06-05 14:04

> Ikke helt afsnit, kun en enkelt scene omkring der hvor luderne har
> dræbt ham politimanden og hovedrollen i det afsnit så kører rundt med
> den døde politmand i bilen, bliver standset af en betjent, etc

Læg i øvrigt mærke til at Tarantino har valgt at lade Clive Owen fremsige
sin indre monolog i øjeblikket der i bilen, i stedet for i en voice-over.
Jeg fangede det først anden gang. En interessant ide, der provokerer
genrekonventioner i en film der svælger i dem.

Han siger vist noget i stil med:
"This time I can't bring myself to tell him to shut up. Sure he's an
asshole... Sure he's dead... Sure I'm just imagining that he's talking. None
of that stops the bastard from being absolutely right."
og
"My hand moves all on its own, sliding on of my guns to my lap and thumbing
back the hammer."

Især sidste linje virker helt specielt når man ser han selv sidder og siger
det i bilen.

Mvh Snole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-06-05 10:46

Søren Ole Andersen skrev:

> [...]
> en voice-over. Jeg fangede det først anden gang. En interessant ide,
> der provokerer genrekonventioner i en film der svælger i dem.

Jeg ved ikke, hvor provokerende ideen er. Idet selve samtalen med del Toro
(forhåbentlig) kun foregår i hovedet på Owen, er det meget naturligt, at vi
får en mere direkte adgang til hans tanker.

Fantastisk film i øvrigt. Eneste skuffelse er, at fra musikken fra traileren
(Cells med The Servant) ikke optræder i filmen.

--
Mvh. Peter

Fra : Anders

Dato : 19-06-05 21:52

> [...]
> negativt at sige om...
>
> Men lige et spørgsmål: Hvilket afsnit har Tarantino instrueret?

Fed fed fed film! Har kun set den én gang, men det er da vist sådan en film
som kan tåle at blive set op til flere gange!!!

/ANders