Slankekur med blå mærker
Fra : Britt Malka

Dato : 19-06-05 11:39

Goddag

En af min mands terapi-patienter er gået på slankekur: Sonia Dubois,
hedder kuren.

På to uger har hun tabt to kilo, hvilket jo ikke er enormt. Men hun
har lagt mærke til, at hun nu får blå mærker så let som ingenting.
Manden rører hendes arm = blå mærker. Hunden kradser ganske let = blå
mærker.

Er det en tilfældighed, eller kan der være noget i en slankekur, så
betyder, at man lettere får blå mærker?

Hvis ... er det sundt?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 19-06-05 18:23

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mærker.
>
> Er det en tilfældighed, eller kan der være noget i en slankekur, så

Mit umiddelbare bud er, at hendes krop får
for lidt C-vitaminer. Derfor de blå mærker.
Vær opmærksom på, at det også kan
være tegn på kræft.

Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 19-06-05 19:43

On Sun, 19 Jun 2005 19:22:30 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Mit umiddelbare bud er, at hendes krop får
>for lidt C-vitaminer. Derfor de blå mærker.

C-vitamin-mangel?

Kan det give blå mærker?

>Vær opmærksom på, at det også kan
>være tegn på kræft.

Orv ... men i så fald burde det vel ikke dukke op på samme tid som
slankekuren? Jo, selvfølgelig ved et tilfælde, men det ville vel være
underligt.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 20-06-05 08:32

> C-vitamin-mangel?
>
> Kan det give blå mærker?

Ja, det kan det desværre. Jeg har selv en meget
dårlig optagelse af mineraler og vitaminer, og hvis
jeg ikke passer rigtig meget på - så får jeg blå
mærker.

> Orv ... men i så fald burde det vel ikke dukke op på samme tid som
> slankekuren? Jo, selvfølgelig ved et tilfælde, men det ville vel være
> underligt.

Det kan være tilfældigt, men I skal passe på ikke at
overse muligheden, prøv blot at tænke konsekvenserne
igennem, hvis det overses, anklager for kvaksalveri er
lige om hjørnet.

Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-07-05 15:52

On Mon, 20 Jun 2005 09:32:23 +0200, "Bodil Grove Christensen"

>Det kan være tilfældigt, men I skal passe på ikke at
>overse muligheden, prøv blot at tænke konsekvenserne
>igennem, hvis det overses, anklager for kvaksalveri er
>lige om hjørnet.

Tak for dit svar.

Men jeg tror, at der er noget, du har misforstået. Det er ikke os, der
har lavet slankekuren.

Min mand fik en ny patient.

Hun var netop startet på slankekuren og fortalte om disse interessante
(måske) bivirkninger.

Vi blev nysgerrige.

Slankekuren havde intet med behandlingen at gøre.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-07-05 18:38

> [...]
> (måske) bivirkninger.
>
> Vi blev nysgerrige.
>
> Slankekuren havde intet med behandlingen at gøre.

Hej Britt.
Nej, jeg har ikke misforstået noget -
det var bare en venlig bemærkning for
at spare jer for problemer sidenhen,
man ved aldrig, hvad mennesker kan
hitte på, når de kommer i pressede
situationer.

Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 04-07-05 13:01

On Sun, 3 Jul 2005 19:38:04 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Nej, jeg har ikke misforstået noget -
>det var bare en venlig bemærkning for
>at spare jer for problemer sidenhen,

Tak for betænksomheden.

Okay, jeg ville bare være sikker på, at du ikke troede, at det var os,
der havde lavet kuren eller arbejdede med det i det hele taget.

>man ved aldrig, hvad mennesker kan
>hitte på, når de kommer i pressede
>situationer.

Nej, det er korrekt.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 03-07-05 22:02

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> En af min mands terapi-patienter er gået på slankekur: Sonia Dubois,
> hedder kuren.
[..]
> Manden rører hendes arm = blå mærker. Hunden kradser ganske let = blå
> mærker.

Hvad går kuren ud på?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Britt Malka

Dato : 04-07-05 12:59

On Sun, 3 Jul 2005 23:01:55 +0200, "Mikkel Gybel Jensen"
<mgj@tiscali.dk> wrote:

>Hvad går kuren ud på?

Jeg har ikke kunnet finde meget på nettet.

Det ser ud til, at kuren er lavet af en komedieskuespiller og
journalist, der selv har tabt 55 kg ved at følge den.

Man spiser 2000 kalorier om dagen, stivelse og hvidt sukker begrænset
(200 g/frokost og aften), mange grøntsager og meget lidt frugt. Kun
lidt mælkeprodukter uden sukker.