Play.com
Fra : zcully

Dato : 19-06-05 10:59

Bliver der lagt told og porto osv. på hvis man køber ved play. com og
hvordan er servicen?

/Zcully

P.s.: Har prøvet at søge tilbage, for mener den har været oppe før. Kunne
desværre ikke finde noget, så sorry for det samme spørgsmål igen.

Fra : Morbid Angel

Dato : 19-06-05 11:34

On Sun, 19 Jun 2005 11:58:48 +0200, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>P.s.: Har prøvet at søge tilbage, for mener den har været oppe før. Kunne
>desværre ikke finde noget, så sorry for det samme spørgsmål igen.

De sender fra Jersey så svaret er ja, hvis tolderne snupper pakker
over 80,- kr.
Dog har jeg købt mange film hos dem som kostede 8 & 9£ som alle er
sluppet igennem, men det er en chance man tager.

Mvh

MA

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-06-05 14:29

zcully wrote:
> Bliver der lagt told og porto osv. på hvis man køber ved play. com og
> hvordan er servicen?

I teorien burde der, men erfaringerne siger at der ikke kommer told og
moms på (jeg kender ihvertfald ikke nogen der har fået lagt told/moms på
fra play.com).

Mvh

Tim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-06-05 16:42

Tim Christensen <nospam@eson.dk> writes:

> I teorien burde der, men erfaringerne siger at der ikke kommer told og
> moms på (jeg kender ihvertfald ikke nogen der har fået lagt told/moms
> på fra play.com).

Well. du kender en - i hvert fald virtuelt. Jeg har oplevet det en
enkelt gang.

Og da Play sendte mig fire pakker i torsdags og netop en af dem ankom
i dag, har jeg en mistanke om at jeg snart oplever det igen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-06-05 10:13

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Og da Play sendte mig fire pakker i torsdags og netop en af dem ankom
> i dag, har jeg en mistanke om at jeg snart oplever det igen.

Ja det lyder sådan, måske er Post Danmark blevet mere opmærksom på
forsendelser fra kanal øerne.

Mvh

Tim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-06-05 11:07

> Ja det lyder sådan, måske er Post Danmark blevet mere opmærksom på
> forsendelser fra kanal øerne.

Næh. De kom i dag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Jesper

Dato : 21-06-05 17:39

> [...]

> P.s.: Har prøvet at søge tilbage, for mener den har været oppe før. Kunne
> desværre ikke finde noget, så sorry for det samme spørgsmål igen.

Ja, der er risiko for at der kommer told, moms og fortoldningsgebyr på,
fordi play.com sender fra kanaløen Jersey og Kanaløerne er ikke medlem
af EU. I praksis gider tolderne ikke at lægge told på forsendelser under
£ 10 men jeg blev bonnet for en DVD til £ 14,99.

Servicen er OK, men hvis man bestiller mere end 8-10 DVDer ad gangen så
forlanger Play.com at man bekræfter ejerskabet af kreditkortet ved at
sende et indscannet bankudtog. Og det har de bedt om to gange når jeg
har bestilt film dér.