service manual
Fra : René

Dato : 18-06-05 20:59

Hejsa

Jeg leder efter en service manual til en Peugeout speedfight 2. Nogen der
kender et sted hvor man ka få fingrende i sådan en. Gerne online (pdf).

Mvh
René

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 21:16

"René" <tannic_@getnet.dk> wrote in

> Hejsa
>
> Jeg leder efter en service manual til en Peugeout speedfight 2.
> Nogen der kender et sted hvor man ka få fingrende i sådan en.
> Gerne online (pdf).

Prøv her: http://www.mypeugeotscooter.com/

Ellers er det jo Haynes manualen som er skide god.

Er det et specifikt problem du står med? Måske vi her kan svare på det

MVH

Fra : René

Dato : 19-06-05 21:26

> Prøv her: http://www.mypeugeotscooter.com/
>
> Ellers er det jo Haynes manualen som er skide god.
>
> Er det et specifikt problem du står med? Måske vi her kan svare på det

Nej det er sådan set ikke noget specifikt.. jeg overvejer bare at splitte
den mere eller mindre ad, og give den den helt store tur. Den har jo trods
alt passeret de 7500 km såååh. Kan mærke at forbremsen ihvertfald trænger
til en overhaling.
Jeg kan jo prøve at se efter Haynesmanualen og få den bestilt hjem
tjekker lige det site der først...

mvh
René

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-05 22:26

> Nej det er sådan set ikke noget specifikt.. jeg overvejer bare at
> splitte den mere eller mindre ad, og give den den helt store tur.

God idé.

> Den har jo trods alt passeret de 7500 km såååh. Kan mærke at

Nåh ikke mere. Den er jo kun lige kørt til

> forbremsen ihvertfald trænger til en overhaling.

Seriøst? Min har gået snart 14000 og sidst jeg kiggede på klodserne
var der en del tilbage endnu og mangler til dato at skille det ad =
det har ikke været nødvendigt = maximal bremsekraft endnu.

Jeg synes ellers jeg kører råddent nok... Står du på bremsen hele
tiden? *GG*

> Jeg kan jo prøve at se efter Haynesmanualen og få den bestilt hjem

Den er go' men helt ærligt så er sådan en Speedfight så nem at hvis
du kan huske hvordan du skilte lortet ad så kan du også samle den
igen *GG*

MVH

Fra : René

Dato : 20-06-05 19:09

> [...]
> det har ikke været nødvendigt = maximal bremsekraft endnu.
>
> Jeg synes ellers jeg kører råddent nok... Står du på bremsen hele

Heheh.. jeg tror den forrige ejer har stået en del på forbremsen.. kiggede
lige nærmere på den idag... og der var nada belægning tilbage.. .hmmm måske
derfor den skurrer fra den ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-05 22:45

> Heheh.. jeg tror den forrige ejer har stået en del på forbremsen..
> kiggede lige nærmere på den idag... og der var nada belægning
> tilbage.. .hmmm måske derfor den skurrer fra den ;)

Daamn. Jeg har en del milimeter tilbage på mine og den har som sagt
snart rullet 14000 - med tun vel og mærke.

Hvis den skurrer så håber jeg ikke du skal have ny skive.

MVH

Fra : René

Dato : 21-06-05 20:03

> Daamn. Jeg har en del milimeter tilbage på mine og den har som sagt
> snart rullet 14000 - med tun vel og mærke.
>
> Hvis den skurrer så håber jeg ikke du skal have ny skive.

Jeg har lige haft hele forbremsen splittet ad idag... nu ved jeg ikke hvor
tykke skiverne skal være men mine var 3 mm.. til gengæld var der INTET
bremsebelægning tilbage, den kørte faktisk inde på metallet :(
Nu har den også stået stille i et års tid, så jeg tror at kaliberen har sat
sig.. har du en ide til hvordan man fixer den eller kræver det en ny ??? Jeg
kan faktisk slet ikke bremse foran nemlig såååh..

Mvh
René

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-05 21:01

> Jeg har lige haft hele forbremsen splittet ad idag... nu ved jeg
> ikke hvor tykke skiverne skal være men mine var 3 mm..

Mindstemål skal du nok ikke bekymre dig om - jeg ville mere bekymre
mig om overfladen er blevet beskadiget/ridset osv.

> til gengæld
> var der INTET bremsebelægning tilbage, den kørte faktisk inde på
> metallet :(

Skidt ting.

> [...]
> at kaliberen har sat sig.. har du en ide til hvordan man fixer den
> eller kræver det en ny ??? Jeg kan faktisk slet ikke bremse foran

Nu er det så længe siden jeg har haft skilt forbremsen ad på min så
jeg kan squtte huske hvordan det ser ud.

Mange vil mene det er helligbrøde, men en ordentlig omgang WD40 og så
ellers massér stemplet - det burde gøre underværker.

Alternativt kan du pille stemplet ud, evt. køb ny pakdåse/pakning og
så pudse det med fint ståluld så rust og ir fjernes og så ellers
vædde det godt ind i bremsevædske og montere det bagvendt.

MVH

Fra : René

Dato : 22-06-05 06:00

> Mindstemål skal du nok ikke bekymre dig om - jeg ville mere bekymre
> mig om overfladen er blevet beskadiget/ridset osv.

Ok :)

> [...]
> så pudse det med fint ståluld så rust og ir fjernes og så ellers
> vædde det godt ind i bremsevædske og montere det bagvendt.

tjah jeg kan da gøre et forsøg ihvertfald :) men måske det bare er lettere
det andet hehe...

Mvh
René

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-05 09:59

> tjah jeg kan da gøre et forsøg ihvertfald :) men måske det bare er
> lettere det andet hehe...

Hvis det andet virker er der jo intet i vejen for at bruge den løsning
:)

MVH