Dykning i Kroatien
Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 18-06-05 20:38

Hej NG!
Da jeg denne sommer skal tre uger til Kroatien ville jeg lige høre om der er
nogle der har erfaringer med hvor det er godt at dykke, leje af udstyr, hvad
det koster osv dernede. Da det egentlig ikke er en dykkerferie jeg skal på,
men skal køre lidt rundt er jeg mest interesseret i hvor man kan tage på en-
eller to-dags dykkerture.
På forhånd tak for hjælpen, god sommer.
MM

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-06-05 21:51

"Morten Mandrupsen" <mmandrupsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en dykkerferie jeg skal på, men skal køre lidt rundt er jeg mest
> interesseret i hvor man kan tage på en- eller to-dags dykkerture.

Kroatien har været berørt flere gange i denne NG.
Prøv at søge på google grupper (tidligere dejanews)

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&newwindow=1&q=kroatien&meta=group%3Ddk.fritid.dykning

Krotaien er jo temmelig stort med meget kyst og mange øer.
Hvor skal du hen ?

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-06-05 22:15

> [...]
> en dykkerferie jeg skal på, men skal køre lidt rundt er jeg mest
> interesseret i hvor man kan tage på en- eller to-dags dykkerture.

Fandt lige denne gamle post

Jeg var i Pula sidste år (2001) og besøgte 3 forskellige dykkercentre.

Gratsch Diving Center v. Reinhardt Gratsch i Pula
Liggger ved den nye Marina Punta Verula i det
sydlige Pula, lige under Hotel Histria.
Uddanner vistnok PADI og SSI
Meget bekvem beliggenhed med gode dyk
indefor få minutters sejlads. Godt center med stor
kompressor og luftbank. Båd med plads til 8 dykkere.

Diving Center Puntizela v. Vladimir Beronja
Ligger i 2 ombyggede skibscontainere
ved campingpladsen Puntizela nord for Pula
Uddanner PADI og CMAS
Mere avanceret dykkercenter som især gør
det i Vragdyk. De har 14 vrag fra 25 - 45 m
Stor båd "Obelix " med plads til 25 dykkere.

Diving Center Rovinj
Ligger ca 30 km nord for Pula i byen Rovinj
i forbindelse med stort camping og sport center.
Uddanner SSI
Meget stort center, med kapacitet til 100 dykkere
på en dag. Deres record er 127 dykkere på en dag.
Flere store og små både.

Du skal have en Kroatisk dykkerlicens, den kostede
dengang 100 Kuna. Den kan de lave i de fleste centre,
leveringstiden er 3-4 dage, men man sagtens dykke med
centret imens man venter. Vi havde alt grej med selv og
lavede en aftale om luftfyldning hos Gratsch i Pula.
Vi lavede 10 dyk, heraf 4 med centrene og 6 på egen
hånd.

Søren Arnvig

Fra : Sven Rasmussen

Dato : 19-06-05 09:52

Hej Morten

Vi har 9 artikler fra Kroatien på vores site, der er alt fra vrag
til hule dykning. Håber du kan bruge det?

http://www.diverssite.com/content.php?article.cat.23

Kind Regards

Sven Rasmussen
Diverssite.com

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 20:39

Hej Morten

Jeg har været 5 gang i Kroatien på dykker tur
vi har være gang dykket med Vladimir og det er kun posativ
men hvis du kommer i uge 27 28 29 30 31 kan det være svært
at få dem til at sejle ude til vrag.. men hvis
du kan kommer med på en tur til "Baron Gautsch" som kom atsted
http://www.wreckdiving-croatia.com/

mvh
Morten Hermund

se evt. mere www.aegiresbjerg.dk

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 19-06-05 23:17

Tak for de mange gode indlæg.
Vi har planer om at starte i Zegreb, for derefter at køre til sydover. Hvis
vejene og tiden tillader det vil vi slutte nede omkring Dubrovnik. Min plan
var at gøre stop på vejen og finde et fedt sted at dykke og forhåbentligt få
taget lidt billeder af noget andet end naturen/vragene i Øresund.
MVH MM