Matrox P650
Fra : \(6100\) Martin Rydb~

Dato : 18-06-05 16:39

Hej NG
Jeg er den lykkelige ejer af et gammelt Matrox G450 DH og har elsket dette
kort - dels pga 2D grafikken og dels fordi tv-out'en er så lækker. Netop
denne funktion er så nem at selv min kæreste behersker denne. Her er så
spørgsmålet til Matrox-folkene derude, er tv-out'en lige så god og nem at
betjene på P650 eller P750 for den sags skyld?

På forhånd tak

- Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-05 11:46

(6100) Martin Rydberg Nielsen skrev:

> Her er så spørgsmålet til Matrox-folkene derude, er tv-out'en
> lige så god og nem at betjene på P650 eller P750 for den sags
> skyld?

Bedre og nemmere, efter min mening.
Matrox's drivere til Parhelia, P650 og P750 kræver .NET Framework,
som du sikkert allerede har installeret. Hvis PureVideo/DVDMax er
koblet til, bliver videoklip automatisk vist i fuld skærm på et
tilkoblet TV eller en sekundær monitor, hvilket vist også sker med
dit nuværende G450 DH, ikke?

Der ligger nogle screenshots af indstillingerne til PureVideo/DVDMax
her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/matrox/parhelia/mpeg> og
her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/matrox/parhelia/dvdmax>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : \(6100\) Martin Rydb~

Dato : 19-06-05 15:21

Hej
Jamen det lyder jo godt at kvaliteten og funktionaliteten stadig er i top.
Fulgte der en tv-out adapter med kortet ? Jeg har selvfølgelig min nuværende
adapter, men denne er jo ikke DVI. Men man kan måske anvende en konverter?

- Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-05 15:30

(6100) Martin Rydberg Nielsen skrev:

> Fulgte der en tv-out adapter med kortet ?

Jeg er ikke sikker med P650-kortet, men hvis du køber en retail-
udgave, så gør der sikkert.

> Jeg har selvfølgelig min nuværende adapter, men denne er jo ikke
> DVI.

Det kabel til TV-out, som fulgte med til mit Parhalia, har heller
ikke DVI i den ene ende. Det har VGA, men der fulgte så også et
splitkabel med, som går fra DVI ud i 2 x VGA og på den ene af
disse VGA-udgange, kan man så koble TV-out-kablet på. Det går ud
i både s-video og composite.

--
Hilsen
Madsen