Chili
Fra : Jette Mogensen

Dato : 18-06-05 15:47

Jeg har fået 2 chili planter foræret. af min svigersøn-To sorter,den hedder
Apache og den anden Hot Korean. Jeg har haft dem fra de var små ,med kun 6
små blade,og nu er de store planter på mellem 30 og 40 cm. I øjeblikker
blomstrer de overdådigt,men hver gang en blomst er forbi,falder hele blomst
plust stilk af,der er altså ingen frugt. Jeg havde indtryk af at chili var
selvbestøvende,men jeg har da rystet med planterne et par gange om dagen .
Hvad er det jeg gør forkert.
De er plantet i store selvvande-potter,står i min vindueskarm og jeg har
fjernet de første syv blomster i følge min svigersøns råd.De bliver også
tilført gødning regelmæssigt.

mvh Jette

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-06-05 09:15

Jette Mogensen wrote:
> [...]
> har fjernet de første syv blomster i følge min svigersøns råd.De
> bliver også tilført gødning regelmæssigt.

Hmmm, du har prøvet med sex&substral . . . næste step: Tjek om de er for
våde i bunden. Siden de står i en vindueskarm er de næppe hverken for varme
eller kolde. Hvis de ikke er druknedøden nær, kan du overveje, om de bliver
gødet få hårdt - de har bedre af at blive gødet en lillesmule hele tiden.

Prøv i øvrigt at tjekke konen her:
http://www.gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben