Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskrivning af visitkort - hjælp
Fra : C. Stensgaard

Dato : 18-06-05 11:47

Jeg har lige fået leveret en pdf fil af mit visitkort fra reklamebureau, og
jeg vil prøve at spare penge til trykkeri.

Har siddet og nørklet med at få det til at se pænt ud.

Filen er leveret med CMYK farveprofil, men jeg har ikke en postscript driver
til min Canon i865.

Hvordan løser jeg denne - eller kan den i det hele taget løses ?

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !

Fra : Peter Holm

Dato : 18-06-05 12:52

C. Stensgaard wrote:
> Jeg har lige fået leveret en pdf fil af mit visitkort fra
> reklamebureau, og jeg vil prøve at spare penge til trykkeri.

hej claus
jeg har ingen besvarelse af dit spørgsmål, men jeg undres...Kan du virkelig
spare penge ved at printe visitkort selv? Kan du printe på
'visitkort-papir/karton' - altså ca. 300g? Min Pixma4000 laver slæbe-striber
allerede ved 200g.

Lasertryk.dk laver 250stk visitkort for kr. 175. Jeg synes selv kvaliteten
er rimelig go.
http://lasertryk.dk/default.asp?link=http://lasertryk.dk/digitaltryk-visitkort.asp

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-06-05 12:57

"Peter Holm" skrev:

> Lasertryk.dk laver 250stk visitkort for kr. 175. Jeg synes selv kvaliteten
> er rimelig go.
> http://lasertryk.dk/default.asp?link=http://lasertryk.dk/digitaltryk-visitkort.asp

"LaserTryk.dk benytter sig af VB-scripting
- dette understøttes ikke af Netscape
- gå ind på http:www.microsoft.com/ie for at hente en kompatibel browser!"

Tja, så er jeg den der er smuttet. Mage til inkompetence ...

--
Kurt Lund

Fra : Anders Ravn

Dato : 08-07-05 17:44

http://www.rotation-media.dk/

De er hurtige og det er en god kvalitet. Private betaler forud.

Og nej, jeg har intet at gøre med firmaet, har bare brugt dem et par gange.

- Anders

Fra : zczc

Dato : 18-06-05 16:50

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
driver
> til min Canon i865.
>
> Hvordan løser jeg denne - eller kan den i det hele taget løses ?

Dit spørgsmål er da en vits, ikke?

Fra : Kajo

Dato : 18-06-05 17:25

"C. Stensgaard" skrev i en meddelelse
> [...]
> driver til min Canon i865.
>
> Hvordan løser jeg denne - eller kan den i det hele taget løses ?

Hvorfor laver du det ikke bare i Word, og printer derfra - det var en
joke.
Desværre er det nu om dage blevet sådan, at bare fordi man har en printer og
en pc, så tror folk at de selv kan lave deres egne tryksager etc.
Det er altså ikke for sjov, at der er en del der har stået tre år i lære.

Når du nu har brugt penge på et stykke professionelt stykke arbejde, så er
det da tåbeligt ikke at ofre de sidte penge på et ordenligt tryk.
Visitkortet vil trods alt være dit ansigt udadtil. Bare min mening.

--
mvh kajo

Fra : C. Stensgaard

Dato : 19-06-05 08:04

Jeg er i det store hele ret enig med dig - dog har jeg set det gjort før med
et absolut hæderligt resultat.

Jeg har printet brevpapir og det er faktisk ret flot. Men visitkortet bliver
noget fnidder.

Fra : YouKnowWho

Dato : 20-06-05 13:54

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse

> Filen er leveret med CMYK farveprofil, men jeg har ikke en postscript
> driver til min Canon i865.

Har du overvejet om dit blæk er vandfast?
Et inkjet-visitkort der har ligget i tegnebogen et stykke tid har tendens
til at flyde ud - ligeledes skal der ikke fedtes ret meget med kortet med
svedige eller våde fingre før det ligner et Picasso-inspireret kort

Mvh John