Tapetsering?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 18-06-05 11:40

Hej Alle !

Er der enogen der har en god fidus til, hvordan man kan "redde" en
savsmuldtapet hvor der hist og pist er revet nogen stykker af (en kat) - og
uden at skal tapetsere hele væggen, og samtidig så man ikke kan se det når
man har malet det i hvid farve?

Med venlig hilsen og god weekend
fra
OveK.

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-06-05 22:40

Ove Kristensen wrote:

> [...]
> kat) - og uden at skal tapetsere hele væggen, og samtidig så man ikke
> kan se det når man har malet det i hvid farve?

Jeg har prøvet at udbedre skader ved at klistre en lap hen over, men der
må ikke påføres klister helt ud til kanterne af lappen. Når klisteret er
tørt, trækker man i de løse kanter og river dem af, så kan man ikke se
overgangen når det bliver malet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 18-06-05 12:27

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> må ikke påføres klister helt ud til kanterne af lappen. Når klisteret er
> tørt, trækker man i de løse kanter og river dem af, så kan man ikke se

Jamen tusind tak for den "fidus" det var da herligt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 08:27

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
og
> uden at skal tapetsere hele væggen, og samtidig så man ikke kan se det når

Been there, done it, got the result.

Spartel det i plan med papiret, mal med noget tynd maling og pust noget af
det savsmuld man ville bruge til kaninburet på.
Pres det fast med et ark papir, og mal mange gange ovenpå.

--
mvh / regards

Christian