Skærme
Fijala 3554
Nview: kan ikke se film på sekundær-skærme~
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 09:18

Jeg har koblet en Samsung SM 913b (primær, dvi) og en Mitac (sekundær, vga
via adapter) skærm på mit ASUS GF 6800Ultra. Dejligt med et stort
skrivebord.

Når jeg smider en dvd-film på kan jeg kun se den på primærskærmen, men når
jeg hiver den over på sekundærskærmen, er der bare sort skærm. Har prøvet
både 60 og 75Hz uden held.

Xvids kan fint køre....

Kan det være min player (powerdvd) der laver knas?

Fra : Repzak

Dato : 18-06-05 09:25

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> wrote in message

> [...]
> både 60 og 75Hz uden held.
>
> Xvids kan fint køre....
>
> Kan det være min player (powerdvd) der laver knas?

Hej

Det er vel noget med overlay modes... det er kun selve video området der
bliver sort ikke ?
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 10:48

> Det er vel noget med overlay modes... det er kun selve video området der
> bliver sort ikke ?
> Kasper

ja

Fra : Repzak

Dato : 18-06-05 11:21

> ja

Hej

Hvis jeg sætter mit kort i clone mode med de 2 skærme, så får jeg en menu
punkt i nvidia menuen der hedder full screen video, der kan man sætte op
hvilken skærm der skal kære full screen.....
ved ikke om det gælder ved dual view etc også

men ellers tjek video overlay settings i selve afspilleren

Kasper

Fra : Myt

Dato : 18-06-05 10:14

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> både 60 og 75Hz uden held.
>
> Xvids kan fint køre....
>
> Kan det være min player (powerdvd) der laver knas?

Prøv at åbne din afspiller, træk den over på den anden skærm, og SÅ starte
filmen. Jeg har noget der minder om det samme på min maskine med to skærme.

Myt

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 10:48

> Prøv at åbne din afspiller, træk den over på den anden skærm, og SÅ starte
> filmen. Jeg har noget der minder om det samme på min maskine med to
skærme.

Nej det virker ikke, desværre.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-06-05 11:28

Ivan [7100] wrote:
> [...]
> både 60 og 75Hz uden held.
>
> Xvids kan fint køre....
>
> Kan det være min player (powerdvd) der laver knas?

i din nvidia driver er der noget der hedder Full screen settings, video
overlay eller lign.

Der skal du sætte den sekundære skærm til at være dit full screen device

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 22:56

> i din nvidia driver er der noget der hedder Full screen settings, video
> overlay eller lign.
>
> Der skal du sætte den sekundære skærm til at være dit full screen device

Under indstillinger til video-overlay kan jeg kun indstille noget
zoomfunktion og farvenuancer. Under fuldskærmsvideo kan jeg dog bede om
"automatisk" under enhed i fuld skærm. Men så viser den sekundære skærm alle
film både i et vindue på den primære og fullscreen på den sekundære. Det var
jo ikke meningen. Jeg vil bare gerne kunne trække vinduet med filmen over på
den skundære skærm.