PC med radeon 9600 crasher i spil
Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 17-06-05 18:33

Hej i gruppe, håber på lidt hjælp:

Min PC med et Asus-bundkort og et Radeon 9600 crasher når jeg prøver at
spille CS Condition Zero. Jeg har en mistanke om at det er grafikkortet der
driller. Jeg har catalyst version 05.0. Når det går bedst og jeg kører AGPx4
(hvad det så end betyder) kan jeg spille en 10 minutters tid før maskinen
genstarter. Når jeg sætter grafikkortet til 8x (bare for at prøve et eller
andet) Genstarter min pc næsten lige med det samme jeg starter CS...

Noget jeg kan gøre ?

vh Simon

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-06-05 18:49

Simon Tved Bakken wrote:
> [...]
> 10 minutters tid før maskinen genstarter. Når jeg sætter grafikkortet
> til 8x (bare for at prøve et eller andet) Genstarter min pc næsten

AGP x et eller andet betegner hastigheden for dataoverførsel mellem
grafikkortet og resten af maskinen.

AGP x 1 = 266MB data/sek over bussen.

AGP x 4 = ca. 1 GB/sek.

Har du installeret drivere til dit bundkort?
Har du aktiveret AGPx8 i BIOS?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-06-05 09:59

"Simon Tved Bakken" <simon@snyd.tvedbakken.xx> wrote in

> Noget jeg kan gøre ?

Prøv at se tråden fra 27. april. Her kommer der en del
forlsag til hvad der kan afhjælpe det. Jeg fik selv mit
Radeon 9600 PRO til at holde op med at crashe ved at
skrue spændingen .1 volt op i BIOS.

http://tinyurl.com/9cmwp - link til google groups...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : TexasFlood

Dato : 22-06-05 22:41

En ting du burde tage med i din fejlfinding...
Det er ikke sikkert det er dit grafikkort der er årsag til fejlen.

Jeg har netop afsluttet en længere fejlfinding på hvorfor mit Rallyspil -
"Richard Burns Rally" på forskellige tidspunkter
fik min PC til at låse totalt og derefter genstarte.

Fejlen lå i at hardware accelerationen for lyden stod på "full"
Efter jeg satte den ned på "basic" har jeg ikke haft et eneste crash.

TF