E-Mail
webnoob 5265
Dansk Bredbånd - newsgroups?
Fra : Ped

Dato : 17-06-05 17:23

Hej gruppe,

Jeg har lige fået min 10 Mbit/s internetforbindelse op at køre og
forlader snart TDC ADSL. Men det ser ikke ud til at http://www.dbnet.dk
tilbyder nogen news service - og der er ikke adgang til news.tele.dk når
jeg bruger bredbåndsstikket. Jeg mener der var engang hvor der var fri
adgang til news.sunsite.dk, men den kræver password nu. Findes der nogen
news servere, hvortil der er fri adgang? Jeg ved godt at man kan bruge
Google Groups, men jeg vil gerne læse nyhedsgrupper via min newsreader
(Mozilla Thunderbird). Nogen bud på hvad jeg kan bruge i stedet for
news.tele.dk? På forhånd tak for tips.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Carl Drud

Dato : 17-06-05 17:28

Ped wrote:

> Jeg mener der var engang hvor der var fri
> adgang til news.sunsite.dk, men den kræver password nu. Findes der nogen
> news servere, hvortil der er fri adgang?

Men Sunsite er stadig gratis. Har i øvrigt ændret navn.

http://dotsrc.org/usenet/

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-05 17:39

Ped skrev:

> der var engang hvor der var fri adgang til news.sunsite.dk, men den
> kræver password nu.

Forskellen er kun, at du nu skal registrere dig som bruger, hvilket er
gratis, og Carl Drud har postet et link til registreringssiden.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ped

Dato : 19-06-05 09:52

Tak til Carl og Ivan for tippet. news.sunsite.dk er oppe og køre og
virker ok. Dog savner jeg alt.binaries.pictures.aviation og
dk.binaer.motor - nogen der ved hvor jeg kan finde dem?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Dino

Dato : 19-06-05 10:30

Den 19-6 2005 skrev Ped i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tak til Carl og Ivan for tippet. news.sunsite.dk er oppe og køre og
> virker ok. Dog savner jeg alt.binaries.pictures.aviation og
> dk.binaer.motor - nogen der ved hvor jeg kan finde dem?

biggulp.readfreenews.net - 119. Men den er læs kun.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-06-05 10:48

Dino skrev:

> biggulp.readfreenews.net - 119. Men den er læs kun.

eller en free account hos yottanews, også læs kun og max 1250000000
bytes om måneden
http://yottanews.com/freeaccount.php

--
Ivan V. Klattrup