Andet multimedie
bentjuul 3670
"Gem som web" og farver
Fra : Koeffe

Dato : 17-06-05 13:55

Jeg har lidt af et dilemma når jeg skal lave grafik til web
i Photoshop. Når jeg bruger "gem til web" fylder billederne
mindre end når jeg bruger den almindelige "gem som", men til
gengæld bliver farverne meget matte og desaturatede. Jeg
tror den frasorterer det farverum jeg har valgt at arbjede
i?

Kan man bruge "gem til web" og samtidig bevare farverne fra
det valgte farverum?

--
Koeffe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-05 15:05

Koeffe wrote:
> [...]
> gengæld bliver farverne meget matte og desaturatede. Jeg
> tror den frasorterer det farverum jeg har valgt at arbjede

Hvis du er utilfreds med resultatet, hvorfor vil du så stadig bruge
funktionen "gem til web"?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Koeffe

Dato : 17-06-05 16:28

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i
en meddelelse

| Hvis du er utilfreds med resultatet, hvorfor vil du så
stadig bruge
| funktionen "gem til web"?

Fordi det så fylder mindre end "gem som"....

Man kan justere på hvilken kvalitet man vil gemme i ved
begge metoder, men når jeg vælger en kvalitet jeg kan
acceptere begge steder fylder "gem til web" stadigvæk
mindst.

--
Koeffe

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-06-05 16:59

Koeffe skrev:

> [...]
> i?
>
> Kan man bruge "gem til web" og samtidig bevare farverne fra

Hvad er det for et format? husk at justere antallet af farver når du
gemmer. Buger du gem som, vælger den automatisk 256 farver. (hvis det
er gif!)

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-05 20:52

In article <42b2c837$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Koeffe wrote:
> [...]
> i?
>
> Kan man bruge "gem til web" og samtidig bevare farverne fra

På web er det hele i sRGB - så konverter til sRGB først.
Problemet er ikke dit billede, men at dine fremvisningsprogrammer
ikke aner hvad farver er.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-06-05 22:31

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man bruge "gem til web" og samtidig bevare farverne fra
> det valgte farverum?

Når du får dialogboksen frem med "Save for web" så er der i øverste højre
hjørne et lille ikon med en pil der peger til højre - her kan du vælge
forskellige settings for dine farver. Prøv at sætte den til "Use Document
Color Profile". Jeg tror det er det der driller dig.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Koeffe

Dato : 18-06-05 11:16

".°o.O Thomas O.o°." skrev i en meddelelse

> [...]
| forskellige settings for dine farver. Prøv at sætte den
til "Use Document
| Color Profile". Jeg tror det er det der driller dig.

Ja det synes jeg også selv ville være logisk, men i den menu
har jeg kun:

Save settings...
(Delete settings)
Optimize to file size...
(Repopulate Views)
(Link slices)
(Unlink slice)
(Unling all slices)
Edit output settings... - herunder kan jeg heller ikke finde
noget

Hvor kun dem uden ( ) er aktive.

Jeg bruger Photoshop CS.

--
Koeffe

Fra : emj

Dato : 18-06-05 11:49

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev:

>Ja det synes jeg også selv ville være logisk, men i den menu
>har jeg kun:

Kik lige ordenlig efter
Det er ganske vist en lille trekant, men alligevel

Når du vælger "Save for Web", dukker der en skærm op, hvor du kan se
op til 4 størrelser samtidig. Lige over øverste billede i øverste
højre hjørne, der er den sgu´da

Hilsen emj

Fra : Koeffe

Dato : 18-06-05 12:30

"emj" skrev i en meddelelse

> [...]
du kan se
| op til 4 størrelser samtidig. Lige over øverste billede i

NÅÅÅARH JA! Dér! Jeg kiggede længere ovre.... Tak for det,
du' bare alletiders ;)

--
Koeffe