Andet multimedie
bentjuul 3670
Lavere opløsning på pdf'en!
Fra : :-\) Carsten

Dato : 17-06-05 12:09

Jeg lavede på et tidspunkt et blad som blev gemt i PDF...

Billeder i PDF'en er i høj opløsning, da den skulle bruges til tryk!

Men nu vil jeg gerne have sat opsløningen meget ned, da den skal ud på en
hjemmeside!

Hvordan gør jeg det?
Kan man gøre det nu.... jeg har ikke originalen mere!

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-06-05 12:34

" Carsten" <cjt@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør jeg det?
> Kan man gøre det nu.... jeg har ikke originalen mere!

Du kan køre PDF-en igennem Destiller igen fra Acrobat (med indstillinger til
skærm/net-brug selvf.)

/Per

Fra : :-\) Carsten

Dato : 18-06-05 00:13

fint! tak!

Fra Acrobat vælger jeg
Værktøjer - Distiller

Distiller skriver klar... hvordan sætter jeg Destiller igang?

Fra : per christoffersen

Dato : 18-06-05 21:27

" Carsten" <cjt@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Distiller skriver klar... hvordan sætter jeg Destiller igang?

Du skal igennem Print, og så printe til Destiller derfra.
forinden skal du indstille Destiller til at generere PDF-en med komprimering
der passer til dit brug.

/Per

Fra : :-\) Carsten

Dato : 21-06-05 05:47

Det går godt lige indtil jeg skal til at srkive...

Når jeg skriver print, står den bare og tænker!
Printerikon viser at der er fejl i udskrivft.
FDialogboks viser "Adobe Acrobat (Svarer ikke)" så der er noget galt!

Der er en printmulighed som hedder
Adobe PDF Writer... hvad er det for en fisk?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-06-05 09:58

> Der er en printmulighed som hedder
> Adobe PDF Writer... hvad er det for en fisk?

Hvad forskellen præcis er på PDF Writer og Destiller ved jeg ikke, men
normalt er Destiller mest pålidelig til mere avanceret PDF (Feks. til
truksager). Men til webbrug, hvor man bare skal kunne dowloade, og skrive ud
på egen printer, er PDFWriter fuldt tilstrækkelig.
Prøv du bare den
Den har nogle standardindstilinger til forskellig brug, eller du kan
tilpasse nogle indstillinger som du ønsker. Hvis du vælger
standardindstillingen Screen, så check lige efter, om den tager fontene med.

/Per

Fra : Storm

Dato : 18-06-05 22:50

> Men nu vil jeg gerne have sat opsløningen meget ned, da den skal ud på en
> hjemmeside!

Tjek mulighederne i - Advanced - PDF optimizer - hvis du har Adobe Pro
pakken fra version 6 eller nyere.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : :-\) Carsten

Dato : 19-06-05 22:48

> Tjek mulighederne i - Advanced - PDF optimizer - hvis du har Adobe Pro
> pakken fra version 6 eller nyere.

Advanced - PDF optimizer i hvilket program?
I acrobat reader?

Fra : Storm

Dato : 20-06-05 17:46

Carsten <cjt@mailme.dk> wrote:

> Advanced - PDF optimizer i hvilket program?
> I acrobat reader?

I Acrobat Pro - hvis du har InDesign fra CS pakken har du den, men siden
du spørger har du den nok ikke

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : :-\) Carsten