Access database!
Fra : Anonym

Dato : 02-06-01 14:01

Halløjsa!

Jeg kunne godt tænke mig at få et par eksempler på hvordan jeg bruger en
access database sammen med en combobox! På forhånd tak!

-Morten Pedersen

PS. Det skal være eksempler!

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 02-06-01 15:54

Anonym <anonym@anonym.dk> skrev i news:9fao05$2uo$1@news.inet.tele.dk
> Halløjsa!
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få et par eksempler på hvordan jeg bruger en
> access database sammen med en combobox! På forhånd tak!

Dim CO as Object
Set CO = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

CO.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & app.path &
"\data.mdb"

Set Info = co.Execute("SELECT * FROM Brukere ORDER BY Navn;")

Do While Not Info.EOF

Combo1.AddItem Info("Navn")

Info.MoveNext

Loop

Set Info = ""
CO.Close

Jeg hentet det fra kilden til den kommende hjemmesiden min og gjorde den om
til å bruke en ComboBox ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Rayman

Dato : 17-06-01 10:04

Jeg vil anbefale di at benytte de definere objekter, som du finder ved færst
at tilføje en reference til dit projekt (vælg Project/References) og vælg
"Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library" og "Microsoft ActiveX Data
Objects 2.5 Recordset Library". Du kan nu definere din 'connection' som flg:

Dim dbCon as ADODB.Connection
Set dbCon = New ADODB.Connection

dbCon.ConnnectionString = ".....\data.mdb"
dbCon.Open

Nu er databasen åbnet, og hver gang du skal bruge data, benytter du et
recordset:

Dim dbRec as ADODB.Recordset
Set dbRec=dbCon.Execute("Select * From Customers)

While not dbRec.Eof
Combo1.Additem dbRec.Fields("Name").Value
Wend

set dbRec = nothing

Fordelen ved denne metode er at du ikke arbejder med abstracte objecter, men
at objektet er defineret fra starten. Det giver bedre performance, og så får
du også drop menuerne når du trykker punktum :)

Den anden version har den fordel at den også virker i ASP scripts...

Hvis du vil, kan det også lade sig gøre at linke en combobox direkte til
databasen uden brug af ADO.

mvh. Rayman

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 17-06-01 10:39

Rayman <rayman_dk@email.com> skrev i news:jr_W6.31$SQ3.2509@news.get2net.dk
> [...]
> Set dbRec=dbCon.Execute("Select * From Customers)
>
> While not dbRec.Eof
> Combo1.Additem dbRec.Fields("Name").Value

Det er jo i utgangspunktet det samme ...

> [...]
får
> du også drop menuerne når du trykker punktum :)

Hvordan kan du da forklare at jeg har laget et program som åpner databasen
bare en gang, men henter frem informasjon like enkelt som det du har gjort
.... Kjære venn, her er det snakk om å tenkte, ikke noe annet ...

> Den anden version har den fordel at den også virker i ASP scripts...

Det vet jeg, siden jeg hentet det direkte fra gjesteboka på hjemmesiden min

> Hvis du vil, kan det også lade sig gøre at linke en combobox direkte til
> databasen uden brug af ADO.

Vi har jo det også ... =)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 02-06-01 16:01

> Jeg kunne godt tænke mig at få et par eksempler på hvordan jeg bruger en
> access database sammen med en combobox! På forhånd tak!

Læs denne artikel:
http://161.58.186.98/articles/dbtutorial/

Den er super !

Fra : Morten Pedersen

Dato : 03-06-01 17:13

Tak for svaret!

Men nu skriver den "object required"
ved linjen med det der Set Info = ""
Hvad skal jeg gøre???

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 03-06-01 23:48

Morten Pedersen <jpeuro@post.tele.dk> skrev i
> Tak for svaret!
>
> Men nu skriver den "object required"
> ved linjen med det der Set Info = ""
> Hvad skal jeg gøre???

Jeg tror du kan bare fjerne den ... :)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Morten Pedersen

Dato : 04-06-01 14:14

Jeg er lidt meget NUBII til det her shit, men jeg skal da indsætte koden
under "Private Sub Form_Load()" ik'?

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 04-06-01 18:26

> Jeg er lidt meget NUBII til det her shit, men jeg skal da indsætte koden
> under "Private Sub Form_Load()" ik'?

Hvis du vil at koden skal kjøre når programmer så gjør du det ... :)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Morten Pedersen

Dato : 04-06-01 18:56

Er du 380% sikker på at koden virker?? Har du testet den?!