Andet multimedie
bentjuul 3670
Splitte PDF
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-06-05 10:05

Hej

Kan man splitte en .pdf-fil op i billeder og tekst, efter den er lavet?

Mark

Fra : Storm

Dato : 18-06-05 22:50

> Kan man splitte en .pdf-fil op i billeder og tekst, efter den er lavet?

Det kommer an på hvad værktøj du har til rådighed.

Med Acrobat 6 pro og nyere kan du sige Save as plain text eller rich
text og save as Word - hvor du kan vælge med og uden billeder.
I Advanced kan du sige Export all images.

Men du har måske ikke Acrobat Pro?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villum Sejersen

Dato : 19-06-05 06:16

Storm skrev:

> [...]
> text og save as Word - hvor du kan vælge med og uden billeder.
> I Advanced kan du sige Export all images.

Selv Adobe Reader 7.0.x har fået mulighed for at gemme billeder og
tekst, teksten dog kun som helt rå tekst. Men jeg har været ude for, at
tekstudtrækket stopper et tilfældigt sted, hvis pdf-filen indeholder et
<EOF>-tegn internt.

--
med venlig hilsen Villum Sejersen

http://home20.inet.tele.dk/vsevisit

Fra : Storm

Dato : 19-06-05 12:13

Villum Sejersen <vse_slet_dette_@_slet_dette_privat.tdcadsl.dk> wrote:

> Selv Adobe Reader 7.0.x har fået mulighed for at gemme billeder og
> tekst, teksten dog kun som helt rå tekst.

Smart - ja, så skulle der jo ikke være nogen problemer - medmindre der
er security på filen.

> Men jeg har været ude for, at tekstudtrækket stopper et tilfældigt sted,
> hvis pdf-filen indeholder et <EOF>-tegn internt.

Hmm - prøvede lige om man kunne placere en tekst-pdf i InDesign og køre
ExportAllText scriptet på det - men der var grænsen for kompatibilitet
åbenbart - InDesign vil ikke eksporterer tekst fra placerede filer.
Måske eksisterer der et tilsvarende script til Acrobat...

--
Venlig hilsen Nina Storm