Kontaktside fejler i IE6.0...
Fra : Dennis Munding

Dato : 16-06-05 22:36

Hej NG!

Jeg har været ved at ændre hele strukturen på min hjemmeside, og det er gået
meget godt - lige med undtagelse af min kontakt-side - den fejler i IE6.0!

http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Kontakt.php

Det grundlæggende html på siden er det samme, som på de andre undersider -
kan det være et problem med min <form>??
Og nej! Der er ikke noget galt med PHP'en - den er der ikke rørt ved...

Håber at I kan hjælpe mig...??

På forhånd tusind tak (endnu en gang )!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-05 22:37

Dennis Munding skrev:

>Jeg har været ved at ændre hele strukturen på min hjemmeside, og det er gået
>meget godt - lige med undtagelse af min kontakt-side - den fejler i IE6.0!

Fortæl, hvor det er du mener den fejler.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 22:43

Dennis Munding skrev:

> Jeg har været ved at ændre hele strukturen på min hjemmeside,
> og det er gået meget godt - lige med undtagelse af min
> kontakt-side - den fejler i IE6.0!

Hvordan mener du den fejler? Er det selve formen der ikke virker (i
så fald, hvad sker der hvis man prøver at sende noget?) - eller er
det visningen af siden der er forkert?

Set herfra ser siden fin ud i såvel IE som Firefox - jeg kan ikke
se nogen forskelle.

> http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Kontakt.php

NB: Du har en enkelt lille valideringsfejl i din xhtml-kode - men
det er nok til også at forhindre valideringen af css-koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-05 22:57

Dennis Munding wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg har været ved at ændre hele strukturen på min hjemmeside, og det
> er gået meget godt - lige med undtagelse af min kontakt-side - den
> fejler i IE6.0!

I din css har du i #indhold en linje width:82%; - den linje behøver du vist
ikke. Prøv at slette den og se om ikke din formular kommer op på plads i små
IE-vinduer.

PS. i din header har du en stump kode, som vist er et levn fra dengang, din
topbar og footer var fastlåste:

<!--[if IE]>
#topbar, #footer{
width:98%;
}
<![endif]-->

Det kan du også uden problemer slette.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-06-05 06:33

Hej Erik!
> [...]
vist
> ikke. Prøv at slette den og se om ikke din formular kommer op på plads i

Du var tæt på at ramme rigtig...
Men selv om du ikke ramte, hjalp du mig med at finde fejlen (se længere
nede...)
Jeg har valgt at beholde den - det var ikke problemet - så teksten ikke
kommer helt ud til scrollbaren.

> PS. i din header har du en stump kode, som vist er et levn fra dengang,
> [...]

Det havde du så ret i - da jeg fik løst problemet, var ovennævnte linjer
ikke nødvendige....

Hvad problemet var så??

Såmænd en stump i mit stylesheet - jeg havde sat en margin-right på mit
p-tag (som en værn mod, at teksten ikke skulle klistre sig op ad
scroll-baren - et levn fra "gamle dage"....)...

Godt at man ikke er blevet for gammel til at lære endnu...

Mange tak for indsatsen - også til Jens og Knud - skulle selvfølgelig have
beskrevet mit problem noget bedre, men jeg var overbevist om, at det ville
"skrige" alle i øjnene....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-05 13:25

Dennis Munding wrote:
> Hej Erik!
> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en
> meddelelse news:42b1f5a2$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har valgt at beholde den - det var ikke problemet - så teksten
> ikke kommer helt ud til scrollbaren.

Det er klart, at teksten vil løbe helt ud til scrollbaren. Du har sat
margin-right:0.
Sæt margin-right:20px; - så behøver du ikke en bredde på #indhold.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-06-05 10:14

Hej Erik!
> Det er klart, at teksten vil løbe helt ud til scrollbaren. Du har sat
> margin-right:0.
> Sæt margin-right:20px; - så behøver du ikke en bredde på #indhold.

Det vil jeg da lige prøve - det har bare været svært at koncentrere sig
ordenligt i disse dage....

Tak for hjælpen endnu en gang!

De varmeste hilsner fra

Dennis Munding