VVS relateret spørgsmål
Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-06-05 20:11

Hej

Med udgangspunkt i billedet på :

http://217.157.194.50/vvs.jpg

Har jeg følgende spørgsmål..

Disse vandsammenkoblinger er monteret godt 3 cm for højt i forhold til
bunden af det skab som vi gerne skulle have der.

Er der noget i vejen for at man lukker for vandet, afmonterer
fordelerrørene, skærer plasticrørene lidt ned og genmonterer
fordelerrøret.

Hvis der ikke er det er der så nogen der ved om der ligger nogle
skæreringe inde i disse samlinger ? Hvis ja så skal de vel skiftes når
man laver det om ikke ?

PS. Jeg behøver ingen lektion i om det er lovligt eller ej at gøre det
selv, dette er selvfølgelig for at gardere mig inden jeg ringer efter
VVS manden.

Det jeg her er mest interesseret i at vide er om der er nogle
lovmæssige krav til hvor højt de evt skal monteres og hvis der ikke er
om jeg skal ud og købe nye skæreringe eller det er lavet på en anden
måde ??

Henrik

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-06-05 20:50

On Thu, 16 Jun 2005 21:10:46 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der noget i vejen for at man lukker for vandet, afmonterer
>fordelerrørene, skærer plasticrørene lidt ned og genmonterer
>fordelerrøret.

Rent praktisk, nej.

>Hvis der ikke er det er der så nogen der ved om der ligger nogle
>skæreringe inde i disse samlinger ? Hvis ja så skal de vel skiftes når
>man laver det om ikke ?

Der plejer at være faste støttebøsninger inde i fordelerrørene.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-06-05 22:00

On Thu, 16 Jun 2005 21:49:57 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

>Rent praktisk, nej.

Fint.

>Der plejer at være faste støttebøsninger inde i fordelerrørene.

Eller sagt på en anden måde, jeg skal ikke købe noget, jeg skal bare
få fat i en eller anden der lukker for vandet afmonterer
fordelerrørene og save dem ned med en nedstryger og genmontere det
hele som det var. (Det kunne man jo næsten godt selv gøre hvis det
altså ikke var ulovligt)

Takker for svar.

Henrik

Fra : Armand

Dato : 16-06-05 23:07

Henrik Madsen wrote:
> [...]
>
> Er der noget i vejen for at man lukker for vandet, afmonterer
> fordelerrørene, skærer plasticrørene lidt ned og genmonterer

- - - - Og når man så en dag skal montere endnu et kredsløb eller blot
spænd-tætne en af omløberne (for slet ikke at tale om at man aldrig
ville opdage om en af samlingerne dryppede) så skal man have hele skabet
flyttet!

--
Armand.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-06-05 00:13

On Fri, 17 Jun 2005 00:06:32 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>spænd-tætne en af omløberne (for slet ikke at tale om at man aldrig
>ville opdage om en af samlingerne dryppede) så skal man have hele skabet

Man kan jo ligge en løs bundplade i bunden af skabet - det er ret
almindeligt.

Lars

Fra : Me @ Work

Dato : 17-06-05 06:00

wrote:

> [...]
>spænd-tætne en af omløberne (for slet ikke at tale om at man aldrig
>ville opdage om en af samlingerne dryppede) så skal man have hele skabet

hehe..

Men hvad er så den helt korrekte procedure for at lave dette stykke
arbejde ? Er der nogle bøsninger/ringe man kan/skal/bør skifte ? Kan
ikke forestille mig at disse fordelerrør er engangs og at man ikke kan
skrue omløberne ud ?

Hvis jeg en dag skulle have lavet noget arbejde ville jeg nok starte
med at skrue skabet ned af vægget igen ..

Henrik