Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Canon 20D det med blitz?
Fra : JorR

Dato : 16-06-05 20:10

Jeg har en 20D og TROR da at den kan det, men er det muligt, at optage
et billede i fuldstændigt mærke med f.eks. 30 sekunders lukketid og så
lade den fyre blitzen af både i starten og slutningen af billedet? Jeg
har en dansk manual, men jeg synes ikke lige umiddelbart, at det faldt
mig for hvordan?

Fra : JJ

Dato : 17-06-05 09:15

JorR wrote:
> [...]
> lade den fyre blitzen af både i starten og slutningen af billedet? Jeg
> har en dansk manual, men jeg synes ikke lige umiddelbart, at det faldt

Jeg har ikke en 20D, men mener dog at den, som de fleste lidt dyrere
kameraer, har en custom function hvor man sætter synkronisering af
blitzen enten på start eller slut af optagelsen. Både min 350D og EOS 30
kan dette. Men om den kan begge dele på en gang på samme billede ved jeg
ikke.

Hvad skal du egentlig bruge dette til? Til sjove effekter?

/Jan

Fra : JorR

Dato : 17-06-05 10:44

> [...]
> ikke.
>
> Hvad skal du egentlig bruge dette til? Til sjove effekter?

Ja, kun til sjov hvor man f.eks. kan være med på billedet selv flere
gange på eet billede.

Fra : Jan F.

Dato : 17-06-05 14:07

"JorR" <joer10001@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den fyre blitzen af både i starten og slutningen af billedet? Jeg har en
> dansk manual, men jeg synes ikke lige umiddelbart, at det faldt mig for

Hvis du har en ekstern blitz er det ret nemt i manual mode:
- vælg f/8-f/11
- vælg 30 sekunder
- fyr blitzen af x antal gange rundt omkring

Jan

Fra : JorR

Dato : 17-06-05 14:53

> Hvis du har en ekstern blitz er det ret nemt i manual mode:
> - vælg f/8-f/11
> - vælg 30 sekunder
> - fyr blitzen af x antal gange rundt omkring

Jeg har kun den indbyggede og ville gerne om man kunne programmere den.
Det er jo ikke meget ved at skulle trykke på blitzen, hvis man selv skal
være på billedet.

Fra : Martin

Dato : 17-06-05 15:07

"JorR" <joer10001@REMOVE.hotmail.com> wrote in message
Jeg har kun den indbyggede og ville gerne om man kunne programmere den.
> Det er jo ikke meget ved at skulle trykke på blitzen, hvis man selv skal
> være på billedet.

En løsning er vel at kameraet er på stativ og tage flere billeder hvor du er
forskellige steder i billedet og så stitche dem på computeren....
Mvh Martin