fra septitank og faskine til bio - rensea~
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 16-06-05 18:13

Hvis man som husejer bliver pålagt at spildevand fra toilet/køkken skal
renses gennem et bio- anlæg fremfor dén nuværende faskine / septi
tank... Får man instrukser af kommunen eller ? Hvordan gør man og hvad
kommer sådan noget til at koste ???
Mvh Lonnie

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-06-05 19:34

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> renses gennem et bio- anlæg fremfor dén nuværende faskine / septi
> tank... Får man instrukser af kommunen eller ? Hvordan gør man og hvad

Hvis det er en trixtank der er tale om, eller en Svend Auken, som den lokale
Kloakmester kaldte den, blev det pålagt fra komunen at den skulle erstatte
den gamle septiktank da vi købte huset. Altså ved ejerskifte.

Den tidligere ejer påtog sig omkostningerne, og jeg mener at tilbudet fra
kloakmesteren(som skal udføre arbejdet) lød på ca. 30.000,-

Om regningen blev større ved jeg ikke, men de løb ind i en del problemer
undevejs, så det tog meget længere end der var regnet med.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Finn Christiansen

Dato : 20-06-05 19:28

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om regningen blev større ved jeg ikke, men de løb ind i en del problemer
> undevejs, så det tog meget længere end der var regnet med.

Såfremt kommunen pålægger dig at etablere det være sig bio anlæg nedsivning
eller andet kan du vende håndfladerne op og sige at det har du ikke
økonomisk mulighed for så har kommunen pligt til at udføre arbejdet og
vedligeholde det.under drift. Til gengæld skal du betale
vandafledningsafgift som om du var tilsluttet et renseanlæg.
Prisen ligger de fleste steder fra 25 kr pr kubikmeter modtaget vand og
opefter og det er ligemeget om du har vandet græs med det.
Hvis du selv etablerer et anlæg ligger prisen i de fleste kommuner omkring
50 øre pr kubikmeter.
Mit bedste bud er at kontakte teknisk forvaltning og få en snak
mvh
Kloakmesteren
FC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-05 08:29

"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> wrote in message

> [...]
> vedligeholde det.under drift. Til gengæld skal du betale
> vandafledningsafgift som om du var tilsluttet et renseanlæg.

Kan du henvise til lovgivning eller anden kilde ?

--
mvh / regards

Christian