Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF-S 18-55 mm
Fra : Ulrik

Dato : 16-06-05 16:46

Hejsa gruppe

Jeg står for at skulle investere i et nyt digitalkamera, og har
overvejet Canon EOS 350D.
Det bliver ofte bundlet med EF-S 18-55 mm objektivet, og det ser da ud
til at være et ok-til-godt objektiv, synes jeg. Men jeg har fået at
vide, at det skulle være noget "plastik-bras", rent ud sagt!
Hvad er jeres holdning? Er det en værre gang plastik?

Jeg har også kig på Konica/Minoltas DiMage A200. Det er 2 vidt
forskellige cams - det ved jeg. Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg
skal vælge - de har hver for sig nogle features, som jeg egentlig helst
ikke vil undvære.

Ulrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-06-05 19:45

Ulrik wrote:
> [...]
> vide, at det skulle være noget "plastik-bras", rent ud sagt!
> Hvad er jeres holdning? Er det en værre gang plastik?

Det er absolut ikke et L objektiv, men der kan da sagtens tage fine
billeder - http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/20d_samples.html

Billederne er taget med et 20D, men objektivet er det samme.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Ulrik

Dato : 16-06-05 20:33

Thomas Schreiber wrote:
> Det er absolut ikke et L objektiv, men der kan da sagtens tage fine
> billeder - http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/20d_samples.html
>
> Billederne er taget med et 20D, men objektivet er det samme.

Jah, de ser jo sådan set ok fine ud

Ulrik

Fra : Kenneth

Dato : 16-06-05 20:19

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> cams - det ved jeg. Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg skal vælge -
> de har hver for sig nogle features, som jeg egentlig helst ikke vil

Hej Ulrik,
Jeg har købt det sæt for godt en uge siden og synes at objektivet er ganske
udemærket til almindeligt privat brug. ( taget ca. 500 billeder med det ind
til nu)
Er du pro, er det naturligvis en helt anden sag, men så havde du jo nok ikke
spurgt.
Det er ikke helt på højde med objektivet på min Canon Pro 1 hvor der sidder
et L objektiv (rød ring), men aligevel udemærket til prisen (ca. 700 kr)

Jeg mangler lidt zoom og har derfor købt et canon ef 55 - 200 USM II der jo
med faktoren på 1,6 svarer til over 300 mm.
Med dette sæt er jeg rigtigt godt kørende til alle mine "opgaver".

Ja begge objektiver er af plastik, men hvad så, det er 350D da også.
Sammenligner du med langt dyere pro objektiver så føles de "lette" og
"plastikagtige" - til gengæld føles din tegnebog ikke nær så let med en EF-2
18-55 som hvis du havde købt et dyere pro objektiv uden "plastik" feel.

/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 16-06-05 21:33

Her har du lige et par billeder, rå ubehandlede, men formindskede taget med
350D og EF-S 18-55 mm objektivet
http://www.taichi4you.dk/elev/index.php?list=8
Så kan du jo se hvad jeg har fået ud af det de første par dage mens jeg
skyder mig lidt ind på udstyret

/Kenneth

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 16-06-05 20:41

Hej,

Min største anke er at der er noget fortegning på vidvinkel. Det kan man se
allerede den første dag.
Farver, kontrast, abberation mv. betyder ikke så meget for en begynder (som
mig!).