Leje af bil i Sverige/Tyskland ??
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 16-06-05 12:52

Da vores vogn er gamle og for udslidt til en tur til Spanien har vi
tænkt på at leje en bil istedet.

Efter flere hints og tips har vi fundet ud af at leje enten bilen i
Sverige eller Tyskland, da de tilbyder fri kilometer i begge lande.
Umiddelbart er det nemmest og billigst at leje bilen i Malmö for os da
vi bor i Store København. Men det forlyder at man ikke må kører i
Danmark i den lejede vogn. Er det rigtigt ?? (Jeg har hørt om det
før, men aldrig fået forklaringen.)

Ellers er alternativet at vi kører til Flensburg med den gamle spand,
men vi ved ikke hvordan parkeringsforholdene er ??

Er der nogen som har noget erfaring med ovennævnte.

/Tom

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-05 15:57

<tofran@gmail.com> skrev
[...]

Det er rigtig nok, at man som Dansker ikke må køre i en udlands registeret
udlejningsbil i DK, så enten skal I sejle fra Sverige til Tyskland hvilket
man vist ikke kan ( i hvert fald ikke fra Sydsverige), eller også gør i det,
at I lejer bilen igennem et Internationalt udlejningsfirma, f.eks. Avis.
Når I bestiller bilen igennem en dansk afdeling så kan I få det som hedder
Turist rabat, men det kræver at bilen bliver bestilt fra et Dansk kontor til
f.eks. afhentning i Flensborg, hvor I evt. kan tage IC3 toget til far
København og Avis lægger lige over for banegården i Flensborg.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-06-05 16:31

> [...]
> til f.eks. afhentning i Flensborg, hvor I evt. kan tage IC3 toget til far
> København og Avis lægger lige over for banegården i Flensborg.

Mener godt, at man må køre _igennem_ Danmark med sin udenlandsk lejede bil.
Desværre kan jeg ikke henvise til noget konkret...
Men det er værd at undersøge...

Mvh

Emil

Fra : zillyink

Dato : 16-06-05 22:13

Emil Jensen [2100] wrote:
> Mener godt, at man må køre _igennem_ Danmark med sin udenlandsk
> lejede bil. Desværre kan jeg ikke henvise til noget konkret...
> Men det er værd at undersøge...

Yep, det ER tilladt at køre transit gennem DK fra sverige og
til nærmeste grænse f.eks. Rødby.
I skal køre den direkte vej mellem de to grænsestationer og må
ikke lige smutte forbi vennene i Holbæk og pille dem op!

Egentlig skal der vist udfyldes et transitdokument når i
kommer til DK for at indlede transitten og igen når i kommer
tilbage til DK for at køre mod Sverige (jeg forudsætter lige at
det er der I lejer en dyt)
Når jeg skriver -vist- er det fordi vi fik at vide af politiet
at vi skulle udfylde dokumentet, men ingen af toldstationerne
anede hvor de havde de formularer, de havde ikke brugt dem i
årevis, troede at det vist ikke behøvedes mere, men var ikke
sikre og syntes at vi bare skulle køre videre.

Siden har jeg ikke bekymret mig om det!!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Daniel Birch

Dato : 18-06-05 06:27

<tofran@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg står selv i samme situation. Har før prøvet at leje i Malmø, som er
billigt, men ikke helt lovligt, hvis man også vil futte rundt i Danmark (fx
hjem til bopælen for at pakke i bilen).

Har til gengæld fundet et par lejefirmaer, som tilbyder fri kilometer i
Danmark til lave priser. Der er tale om udenlandske selskaber, som formidler
aftaler hos de store udlejningsselskaber, og som derfor kan presse prisen i
bund. Prøv at se, om det kunne være noget for jer:

www.argusrentals.com
www.carjet.co.uk
www.allways.no

mvh
Daniel

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-06-05 20:08

On Sat, 18 Jun 2005 07:27:14 +0200, "Daniel Birch"
<danielbirch@hotmail.com> wrote:

>www.argusrentals.com
>www.carjet.co.uk
>www.allways.no

www.holidautos.co.uk er også værd at checke.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-06-05 14:57

On Sat, 18 Jun 2005 21:07:33 +0200, Nicolai Lang
<nnews0404051902@hjorth.com> wrote:

>www.holidautos.co.uk er også værd at checke.

Nej.

http://www.holidayautos.co.uk/

Sådan går det når man ikke checker links, og tastaturet lige spiser 2
tegn ;)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com