Undgå ALERT box
Fra : Bent Rasmussen

Dato : 16-06-05 11:29

Denne kode refresh'er automatisk en HTML-side inden den vises:

Desværre vises en ALERT box hver gang med denne tekst:

"The page cannot be refreshed without resending the information. Click
Retry to send the information again, or click Cancel to return to the
page that you were trying to view."

Hvordan undgår jeg denne ALERT box? Brugeren bliver træt af at klikke
på Retry hele tiden.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-05 11:47

Bent Rasmussen skrev:

> Denne kode refresh'er automatisk en HTML-side inden den vises:

Nej. Ovenstående kode blokerer for at man kan forlade en side på normal
vis - når man forsøger at vælge en anden side, hentes den aktuelle side
igen. Det er i hvert fald resultatet i Firefox og Opera. I Opera bliver
tilbageknappen dog ikke hijacket - det er kun hvis man prøver at skrive
en anden adresse ind at det ikke virker.

Jeg vil kraftigt fraråde at anvende reload på onUnload.

> "The page cannot be refreshed without resending the information. Click
> Retry to send the information again, or click Cancel to return to the
> page that you were trying to view."

Du kommer formentlig fra en form-baseret side - og her er der ingen vej
uden om at sende formdata igen, hvis du vil gennemtvinge et refresh af
siden. Jeg har testet på sider uden forms, her virker teknikken i IE
(uden advarsler) - men som nævnt er der alvorlige problemer med
teknikken i andre browsere. Hvis du vil have en side til at blive
genopfrisket, så lad den selv bede om det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen