/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
_x og _y properties af mc i mc??
Fra : Michael Peo


Dato : 02-06-01 13:02

mcbob ligger inde i mclisa, og mclisa ligger på scenen.
med denne:

trace (getProperty ( _level0/mclisa/mcbob, _x ) add "," add getProperty (
_level0/mclisa/mcbob, _y ));

....skulle man tro at jeg fik returneret mcbob's koordinater (x,y) - altså
hvor på scene bob befinder sig, i forhold til selve scenen's nulpunkt
(øverste venstre hjørne).
MEN!! Det gør jeg ikke - jeg får kun hvor mcbob er i forhold til mclisa's
nulpunkt - altså en slag lokale x og y koordinater... men jeg skal bruge de
globale.
PS. Projektet skal være flash4 kompatibelt.

På forhånd tak for hjælpen!

--
/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk



 
 
MTPO (02-06-2001)
Kommentar
Fra : MTPO


Dato : 02-06-01 22:01


"Michael Peo" <peo@bandage.dk> wrote in message
news:9fakkl$rig$1@news.cybercity.dk...
> mcbob ligger inde i mclisa, og mclisa ligger på scenen.
> med denne:
>
> trace (getProperty ( _level0/mclisa/mcbob, _x ) add "," add getProperty (
> _level0/mclisa/mcbob, _y ));
>
> ...skulle man tro at jeg fik returneret mcbob's koordinater (x,y) - altså
> hvor på scene bob befinder sig, i forhold til selve scenen's nulpunkt
> (øverste venstre hjørne).
> MEN!! Det gør jeg ikke - jeg får kun hvor mcbob er i forhold til mclisa's
> nulpunkt - altså en slag lokale x og y koordinater... men jeg skal bruge
de
> globale.
> PS. Projektet skal være flash4 kompatibelt.
>

Det er jo klar, når der ligger en objekt i en MC og du henvender dig til
indholdet af den MC for at få objektets koordinater, hvad tror du få? Hvis
du vil få globale koordinater af mcbob skal du også placere den i scenen
Men hvorfor kan du ikke bruge de lokale koordinater, du fortaler bare hvad
mcbob skal gøre i mclisa, hvis musen (eller noget anden) gør et eller anden
i scenen?
Ellers så må du lige forklare dit problem lidt grundige.
Hilsner
MTPO



Michael Peo (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Peo


Dato : 04-06-01 11:43



Det jeg skal bruge mcbob's koordinater til er at placeret et tredje mc
(mctarget) præcist der hvor mcbob ligger. Da mctarget ligger i roden har jeg
bruger for mcbob's globale koordinater. Altså:

setProperty ("_level0/mctarget", _x, getProperty ( "_level0/mclisa/mcbob",
_x ));
setProperty ("_level0/mctarget", _y, getProperty ( "_level0/mclisa/mcbob",
_y ));

Er det mere forståeligt?

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

> > mcbob ligger inde i mclisa, og mclisa ligger på scenen.
> > med denne:
> >
> > trace (getProperty ( _level0/mclisa/mcbob, _x ) add "," add getProperty
(
> > _level0/mclisa/mcbob, _y ));
> >
> > ...skulle man tro at jeg fik returneret mcbob's koordinater (x,y) -
altså
> > hvor på scene bob befinder sig, i forhold til selve scenen's nulpunkt
> > (øverste venstre hjørne).
> > MEN!! Det gør jeg ikke - jeg får kun hvor mcbob er i forhold til
mclisa's
> > nulpunkt - altså en slag lokale x og y koordinater... men jeg skal bruge
> de
> > globale.
> > PS. Projektet skal være flash4 kompatibelt.
> >
>
> Det er jo klar, når der ligger en objekt i en MC og du henvender dig til
> indholdet af den MC for at få objektets koordinater, hvad tror du få? Hvis
> du vil få globale koordinater af mcbob skal du også placere den i scenen
> Men hvorfor kan du ikke bruge de lokale koordinater, du fortaler bare hvad
> mcbob skal gøre i mclisa, hvis musen (eller noget anden) gør et eller
anden
> i scenen?
> Ellers så må du lige forklare dit problem lidt grundige.
> Hilsner
> MTPO
>
>



MTPO (04-06-2001)
Kommentar
Fra : MTPO


Dato : 04-06-01 19:23

Nu har jeg forstået det og ved du hvad, jeg tror ikke man kan løse det på
den måde du vil have.
Men det som jeg har forstået er den måde du vil løse dit problem, du har
ikke beskrevet selve ideen, hvad er det du vil skabe. Det kan man sikkert
gøre på mange andre måder end din, tror jeg. Du har jo svaret på mange
sprøgsmål her så håber jeg at du ved hvad jeg mener .
--
Hilsner
MTPO
http://brodzikowski.homepage.dk/





Michael Peo (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Peo


Dato : 04-06-01 19:34

ok.. here goes..:

Jeg har en hele masse bakterier! - Altså en masse mc's der ligger og
"flyder" rundt på scenen.
De "flyder" ved/fordi de har en lille indbygget actionscript-stump der hele
tiden flytter rundt på dem (altså sig selv). Hver bakterie (baktNN) består
af to mc's (mctrack og mcgrafik). Det ene indeholdende selve grafikken der
får den til at ligen en bakterie. Det andet er et tomt mc som bruges af den
indbyggede "flyt rundt"-kode.

Jeg skal nu have et helt andet mc der ligge på scenen (lad os kalde det bob)
til at æde bakterierne een efter een. Det sker ved at bob's x og y
koordinater sættes lig koordinaterne på f.eks. bakt01 - Bakt01 animere "jeg
dør" - og bob bevæger sig videre til næste bakt.

Da hver bakt i virkeligheden består af to mc's (mctrack og mcgrafik) så
nytter det ikke noget at sætte bob's x og y -værdier lig med bakt's x og
y -værdier, fordi mctrack sagtens kan have flyttet rundt på mcgrafik inde i
bakt.

Har ikke den fjerneste idé om det her gav et billede af hvad jeg vil - men
hvis...

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

"MTPO" <tomaszek@computer.dk> wrote in message
news:9fgjkc$r2l$1@news.inet.tele.dk...
> Nu har jeg forstået det og ved du hvad, jeg tror ikke man kan løse det på
> den måde du vil have.
> Men det som jeg har forstået er den måde du vil løse dit problem, du har
> ikke beskrevet selve ideen, hvad er det du vil skabe. Det kan man sikkert
> gøre på mange andre måder end din, tror jeg. Du har jo svaret på mange
> sprøgsmål her så håber jeg at du ved hvad jeg mener .
> --
> Hilsner
> MTPO
> http://brodzikowski.homepage.dk/
>
>
>
>



MTPO (04-06-2001)
Kommentar
Fra : MTPO


Dato : 04-06-01 21:26

Jeg vil sætte dræberen i en ny MC

Der er 2 MC
I MC1 (som har det samme fysisk størrelse som MC2) har du dine bakterier
I MC 2 har du bakterie dræber.
Da begge to MC er lige så stor og placeret præcis det samme sted på scenen
har objekter i dem de samme koordinater, hvad kan det gøre for os nemt at
sammenligne objekter og får dem til at sammenarbejde.
Jeg tror, det vil virke.

fx man kunne sætte sådan noget i scenen:

set ("a", getProperty("/mc1/bakterie", _x));
set ("b", getProperty("/mc2/dræber", _x));
set ("c", getProperty("/mc1/bakterie", _y));
set ("d", getProperty("/mc2/dreber", _y));

if (a==b and c==d) {

setProperty ("/mc1/bakterie", _visible, "0")
}

eller går til en eller anden animation.
Jeg har ikke tjekket det, men vil bare komme med en idee.

Hilsner
MTPO



Michael Peo (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Peo


Dato : 04-06-01 21:43

Det er en god idé - men...
Problemet med denne løsning er at den forudsætter at jeg altid ved hvor i
mcbakt mcgrafik er placeret - og det ved jeg ikke. mcbakt består jo som før
nævnt af to mc's - et der indeholder grafikken (mcgrafik)og et andet
(mctrack) der flytter rundt på mvgrafik inde i mcbakt.
At mcgrafik flyttes rundt inde i mcbakt betyder at mcbakt's str. er
variabelt.

Tak for indsatsen - Det er rart når nogen hjælper!
/peo

"MTPO" <tomaszek@computer.dk> wrote in message
news:9fgqqc$kkr$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg vil sætte dræberen i en ny MC
>
> Der er 2 MC
> I MC1 (som har det samme fysisk størrelse som MC2) har du dine bakterier
> I MC 2 har du bakterie dræber.
> Da begge to MC er lige så stor og placeret præcis det samme sted på scenen
> har objekter i dem de samme koordinater, hvad kan det gøre for os nemt at
> sammenligne objekter og får dem til at sammenarbejde.
> Jeg tror, det vil virke.
>
> fx man kunne sætte sådan noget i scenen:
>
> set ("a", getProperty("/mc1/bakterie", _x));
> set ("b", getProperty("/mc2/dræber", _x));
> set ("c", getProperty("/mc1/bakterie", _y));
> set ("d", getProperty("/mc2/dreber", _y));
>
> if (a==b and c==d) {
>
> setProperty ("/mc1/bakterie", _visible, "0")
> }
>
> eller går til en eller anden animation.
> Jeg har ikke tjekket det, men vil bare komme med en idee.
>
> Hilsner
> MTPO
>
>



Fredericia.CityIndek~ (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Fredericia.CityIndek~


Dato : 21-06-01 16:58

Hej - jeg fulgte lige den her tråd, og kom på en idé.
Jeg ved ikke om det er det - du helt er ude efter, men hvis man tager
mclisa's x-position, og lægger sammen med mcbob's x-position, så får man det
nøjagtige x-cordinat for mcbob i forhold til mainscenen..

setProperty ("_level0/mctarget", _x, (getProperty ( _level0.mclisa, _x ) +
getProperty ( _level0.mclisa.mcbob, _x )));

Mvh.
M!chae( )enzen
http://diktator.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste