Alger i Havebassin
Fra : VGård

Dato : 16-06-05 09:08

Hej

Vi har et bassin med guldfisk og nogle koikarper
ca 15.000 liter vand i.

Der er en del trådalger ,er der nogen erfaring
med hvad man skal putte i for at få has på disse

Vi har en god pumpe & filter samt UV lys på.

Der kan købes alle mulige produkter lige fra
25 kr og op til flere tusinde.

Kan man selv blande noget sammen til formålet
uden at skade fiskene

Hilsen Vgaard

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-06-05 10:15

"VGård" <vga11@post.10.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi har et bassin med guldfisk og nogle koikarper
> ca 15.000 liter vand i.
>
> Der er en del trådalger ,er der nogen erfaring
> med hvad man skal putte i for at få has på disse

Trådalger kan bedst fjernes ved at rulle dem op på en rive el. lign.
Metoden har den fordel, at algerne og deres næringsindhold fjernes
fra bassinet.
Algerne trives fint i et bassin, hvor der er for mange fisk i forhold til
planter.
UV-lys fjerner andre algeformer, men ikke deres næringsindhold.
UV-lyset er fint til at holde vandet gennemsigtigt, men pas lidt på
med ikke at overfodre karperne!

Per A. Hansen

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 16-06-05 12:35

> [...]
> ca 15.000 liter vand i.
>
> Der er en del trådalger ,er der nogen erfaring
> med hvad man skal putte i for at få has på disse
jeg har hos en dyrehandel
Fyns Akvarie Centrum Nyborgvej 48 5000 Odense C 45 6591 7183
købt noget " krudt " må tilstå jeg aner ikke hvad det var men det skulle i
en nylonstrømpe ved udløbet fra pumpen, det virker fra at kunne se 4 -5 cm
ned i vandet kan jeg nu efter 14 dage se 50 cm, du kan da prøve at ringe til
ham og høre ad, det koster jo ikke noget at spørge
Hilsen Gilbert Rønhave
^
~~~~
http://www.roenhave.dk