Nulstillet padding ikke nul i Firefox og O~
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-06-05 22:31

Hej NG

Jeg har smidt et billede ind i en tabelcelle. For at fjerne al luft omkring
billedet, har jeg:

sat padding:0 i td
sat margin:0 på img i td
bundjusteret indhold i td
ingen ordmellemrum eller linjeskift mellem slutvinkel i
img-tag og startvinkel i td's sluttag.

Alligevel får jeg i FF og Opera 2 px luft under billedet. Hvorfor?

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tablelayout.asp

Men hvis jeg tvinger browserne i quirks-mode, forsvinder den uønskede luft.

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tablelayoutq.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tomasz Otap

Dato : 15-06-05 22:55

Erik Ginnerskov proclaimed as follows:
> [...]
> sat margin:0 på img i td
> bundjusteret indhold i td
> ingen ordmellemrum eller linjeskift mellem slutvinkel i

Hej Erik

Du angiver ingen enheder for din padding og margin - kan det være
problemet? Bør det ikke være padding: 0px?

Aequitas sequitur funera

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-06-05 23:10

Tomasz Otap wrote:

> Du angiver ingen enheder for din padding og margin - kan det være
> problemet? Bør det ikke være padding: 0px?

Hvis størrelsen er alt andet end 0, *skal* der enhed på. Men ved 0 er det
ligemeget. Det ændrer heller ikke noget at sætte px på.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 16-06-05 01:08

"Erik Ginnerskov" skrev
> [...]
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tablelayout.asp
>
> Men hvis jeg tvinger browserne i quirks-mode, forsvinder den uønskede luft.

Jeg ved ikke hvorfor, men hvis du sætter vertical-align: bottom;
på img forsvinder de 2 px!

img {
border: none;
vertical-align: bottom;
}

http://www.mariannes.frac.dk/m.html
--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Thomas Jari

Dato : 16-06-05 06:31

On Thu, 16 Jun 2005 02:08:14 +0200, "Tidemann"
<tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

>Jeg ved ikke hvorfor, men hvis du sætter vertical-align: bottom;
> [...]

Jeg havde det samme problem her: www.lagerhotel.nu og kunne ikke finde
en løsning.

Din løsning virker efter hensigten. Tak!!

Thomas Jari

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-05 12:57

Tidemann wrote:

> Jeg ved ikke hvorfor, men hvis du sætter vertical-align: bottom;
> på img forsvinder de 2 px!
>
> img {
> border: none;
> vertical-align: bottom;
> }

As simple as that. Jeg vidste, der var noget jeg havde stirret mig blind på.
Tak for hjælpen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 16-06-05 15:04

> As simple as that. Jeg vidste, der var noget jeg havde stirret mig blind på.
> Tak for hjælpen.

;0}