Astrid Lindgrens Verden ??
Fra : Dalle

Dato : 15-06-05 19:36

Hejsa

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn der har hørt en masse om Astrid
Lindgrens verden i Sverige, men hvor langt der er i km fra København i bil
der til - på nettet står der 34 mil fra Malmø men hvad en mil ???

Er der nogen der har været der og hvordan er det - kan man køre der over og
hjem samme dag osv...

Er der dyrt osv....

Jan

Fra : Ped

Dato : 15-06-05 19:58

Dalle wrote:
> [...]
> der til - på nettet står der 34 mil fra Malmø men hvad en mil ???
>
> Er der nogen der har været der og hvordan er det - kan man køre der over og

En svensk mil er = 10 km - altså 340 km fra Malmø til Vimmerby.
http://www.reiseplanung.de/index.jsp siger 400 km og 6:19 timer fra
København over Jönköbing. Det er nok lige i overkanten til en dagstur...

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jan

Dato : 15-06-05 20:34

Wed, 15 Jun 2005 20:35:37 +0200, "Dalle" <jan@soerensen.mail.dk>;
<Yx_re.110$qg5.84@news.get2net.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Er der nogen der har været der og hvordan er det - kan man køre der over og
>hjem samme dag osv...

De 400 km er noget for langt.
Vi har lige så langt, og var der i fjor sommer (2 voksne og et barn, 8
år). Vi boede 40 km fra Vimmerby.
I skal være der når det åbner (10?) og blive til det lukker - det er nok
at tage sig til derinde.
Indgangspengene dækker alle aktiviteter undtaget
hestekørsel/hesteridning.
På spiseområdene kan man spise sin egen madkurv, eller købe.
Tjek <http://www.alv.se> for priser, forhåndsbestilling, og information.
Har I flere overnatninger, kan besøg på TV-seriernes Katthult og det
egentlige Bullerby være en hyggelig udflugt. Så kan I jo køre hjem
bagefter.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Jan

Dato : 15-06-05 20:38

Wed, 15 Jun 2005 21:33:50 +0200, Jan <jan*@nospam.no.invalid>;
<csv0b197irv5lut715ssmoo563m560ls6c@4ax.com>; <dk.fritid.rejse>:

Det kan jo misforståes...
>De 400 km er noget for langt.

- at rejse på en dag, mener jeg.

>Vi har lige så langt, og var der i fjor sommer (2 voksne og et barn, 8
>år). Vi boede 40 km fra Vimmerby.

Vi bor cirka 400 km fra Vimmerby, men boede 40 km fra Vimmerby under
besøget der.

Afstandsskiltene er i kilometer, men mil (=10 km) benyttes i dagligtale
både i Sverige og i Norge.

God Astrid-Lindgrens-Världs-rejse!

Fra : Lone Bach Aspinall

Dato : 21-06-05 12:29

Ja, meget dyrt.......ikke pengene vær!!!

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 12:37

Lone Bach Aspinall wrote:

> Ja, meget dyrt.......ikke pengene vær!!!

Det er der jo altid forskellige meninger om.

Jeg kan kun anbefale, at man læser Lisbeths indlæg i
news:dk.familie.barn fra den 29/5-05. Når du har læst det, så sidder du
allerede i bilen med dine børn - uanset hvad det måtte koste at komme ind.

Fra : Michael

Dato : 24-06-05 16:47

Har været i Astrid Lindgrens verden 3 gange inden for de sidste 4 år, og det
er alle pengene værd, både for børn og voksne. Første gang var vi der 2
dage, det var kun lige nok til at få set det hele.Kan varmt anbefales evt.
med stikture til tidl. nævnte steder. Et smut forbi Øland på vejen hjem er
også et besøg værd(dyrepark og vandland)
Har bl.a. overnattet på dette vandrehjem få 100 meter fra Pippi land
http://www.nybble.h.se/index.html

Hvis I har drengebørn kan I også på vejen op besøge high Chapparal, en
Cowboyby. http://www.sydsverige.dk/?pageID=2

Hilsen
Michael