OT: Tårnfalken - danmarks dyreste knallert
Fra : Mikkel Lund

Dato : 15-06-05 19:26

Hej

Læse lige at tårnfalken har en to-taktes motor(!). Dette faktum, sammen med
at den ikke kan flyve, må da gøre den til danmarks dyreste knallert

Informations slides:
http://tinyurl.com/7hjm3
--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 15-06-05 20:59

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in

> [...]
>
> Læse lige at tårnfalken har en to-taktes motor(!). Dette faktum,
> sammen med at den ikke kan flyve, må da gøre den til danmarks dyreste

Min svigerfar oplyser, at han har haft en Saab som var to-takters....

Er DSB Litra MX og MY ikke 2-takts diesel'er?

Det må så være Danmarks Dyreste knallerter....

/Bent

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 15-06-05 21:00

Bent The Nighthawk <nighthawk9400@REMOVEMEyahoo.dk> wrote in

> Min svigerfar oplyser, at han har haft en Saab som var to-takters....
>
> Er DSB Litra MX og MY ikke 2-takts diesel'er?
>
> Det må så være Danmarks Dyreste knallerter....
>
> /Bent

Damn... mente Danmarks Største knallerter.... synes nok stavepladen vendte
forkert....

/Bent

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-05 08:18

skrev følgende:
> Hej
>
> Læse lige at tårnfalken har en to-taktes motor(!). Dette faktum,
> sammen med at den ikke kan flyve, må da gøre den til danmarks dyreste
> knallert

De store dieselmotorer der bliver spyttet ud af MAN B&W er skam også
2-takts.
http://www.manbw.com/category_000077.html

Det er altså maskiner der vil noget

--
Martin Petersen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-06-05 17:40

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Mikkel Lund - mmlu03FJERN@control.auc.dk
> Do_re.108$a55.68@news.get2net.dk

> De store dieselmotorer der bliver spyttet ud af MAN B&W er skam også
> [...]

Jeg ved godt der findes store 2T'ere, syntes bare lige tårnfalken havde
størrelsen til en knallert tur.
Mener også nogle kraftvarmeværker bruger 2T'ere.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Robert Andersen

Dato : 19-06-05 21:59

En M-109 155mm selvkørende haubitzer (kanon) er også en totakter, dog en
totakts diesel, det må så være .dk's farligste knallert.... (tvivler på at
der sælges scootere idag der kan skyde med 155mm 42kg brisantgranater

/Robert

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-06-05 13:51

Mikkel Lund wrote:
> Læse lige at tårnfalken har en to-taktes motor(!). Dette faktum, sammen med
> at den ikke kan flyve, må da gøre den til danmarks dyreste knallert

Det ser ud til at være en udemærket motor til gengæld...

http://www.kodiakbs.com/engines/582.htm

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : René

Dato : 21-06-05 20:29

> Det ser ud til at være en udemærket motor til gengæld...
>
> http://www.kodiakbs.com/engines/582.htm
>
> // Hans
Yeees.. sådan en skal jeg da ha sat på scooteren ;)