Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce 6600 GT virker ikke optimalt!
Fra : Martin Jensen

Dato : 15-06-05 19:23

Hej gruppe!

Jeg har lige været ude og invistere, for nu ville jeg spille multiplayer
desert combat/battlefield med super grafik. Jeg kunne ikke købe det helt
dyre men efter hvad jeg havde undersøgt passede GeForce 6600 GT bedst
til mit behov og økonomi.

Nu er kortet instaleret, og det hele funker. Jeg synes dog ikke det
lever helt op til mine forventninger i forhold til desert combat.
Selom jeg spiller spillet på mellem video kvalitet, hakker det satdigvæk
en smule, og selvom jeg skruer helt op for video kvaliteten er billedet
stadigvæk en smule pixileret.

Efter hvad jeg har undersøgt med kortet skulle det kunne køre spillet
helt perfekt. Hvad kan der være galt.

Mit system:
windows XP
Pentium 4, 2.0 ghz
512 mbram
40 gb harddisk, 20 gb ledig plads
2,5 mbit ADSL

Håber nogen kan hjælpe mig

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 19:49

In article <42b071e2$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, plymar1
@post9.tele.dk says...
perfekt. Hvad kan der være galt.

> [...]

For det første vil jeg sige at du klart har for lidt ram. Det er en
flaskehals. Har selv et system der minder om dit, amd1700+, radeon 9800
pro og jeg kunne mærke forskel på 512 og 1 gb ram i battlefield vietnam.
Du kan få 512 mb ddr400 ram for 3-400 kr, det var det første jeg ville
investere i hvis jeg var dig.

Mht til resten, så skal du ikke forvente at du får den vildeste ydelse
efter ram opgradering. Efter rammen er din cpu nok den næste flaskehals.
Nu ved jeg ikke hvilken battlefield du taler om, men hvis det er
bfvietnam eller bf2 så kræver det en kraftigere processor før det bliver
helt godt, men ok såvidt jeg husker er dc et mod til bf1942.

Men køb noget mere ram det hjalp meget på bf1942 hos mig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MAT

Dato : 18-06-05 11:04

> Selom jeg spiller spillet på mellem video kvalitet, hakker det satdigvæk
> en smule, og selvom jeg skruer helt op for video kvaliteten er billedet
> stadigvæk en smule pixileret.

Muligvis vil du have bedre ydelse med mere RAM, men der kan være andre
årsager.

Har du defragmenteret harddisken?

Har du lukket alle ikke relevante programmer når du spiller?

Måske har du for lidt strøm. Har du 300W eller mere?

Understøtter dit bundkort 4 eller 8 x AGP?

Har du under grafikkortets indstillinger indstillet til ydeevne eller
kvalitet og har du programkontrolleret anti-aliasing og anisotrop
filtrering?

Har du nyeste nVidia-driver?
Netop 6600GT-problemer kan ofte skyldes ikke opdateret driver. Se fx. hvad
der er af opdateringer blot fra nVidia v71.84 til v71.89:

This following are changes made and issues resolved since driver version
71.84:
.. GeForce 6600GT / 6800 Ultra, SLI, Windows XP: Overclocking using
Coolbits does not work when SLI mode is enabled.
.. GeForce 6600 GT / 6800 LE / 6800 / 6800GT / 6800 Ultra, SLI: After
exiting a 3D game, the NVIDIA clock frequency remains at the higher
3D-performance frequency instead of reducing to the standard clock
frequency.
.. GeForce 6800 Ultra: The 'Temperature Settings' in the Display
Properties while idling reports an approximately 20% higher
temperature than with the previous driver version.
.. GeForce 6600 GT, Windows XP: The game Lock On-Modern Air
Combat crashes when played at the highest graphics settings.
.. Dual GeForce 6800 Ultra, SLI: System fails to resume from S4
Hibernate on ASUS A8N-SLI.
.. GeForce 6600 GT, SLI, Windows XP: Corruption appears on the
course in Tiger Woods 2005 with SLI mode enabled.
.. GeForce 6800 Ultra, SLI, Windows XP: Running the game Chronicles
of Riddick with SLI enabled results in corruption or application crash.
.. GeForce 6600 GT / 6800 LE / 6800 / 6800GT / 6800 Ultra, SLI: System
fails to resume from Standby/Hibernate with OpenGL running in SLI
mode.
.. GeForce 6600 GT / 6800 LE / 6800 / 6800GT / 6800 Ultra, SLI: System
hangs at the end of the driver installation while initializing the second
display (DVI) on ASUS A8N-SLI motherboard.