Radeon 9550 vs. Radeon 9600 Pro vs. GeForc~
Fra : Per Christiansen

Dato : 15-06-05 18:20

Hey... Alle sammen

Efter som mit Geforce 440MX er brændt af.... og jeg nu køre med et Geforce
256.. skal jeg ud og købe et nyt. Men hvilket et skal jeg vælge. Har kigget
på 3 grafikkort fra Asus;

<> Asus A9550GE/TD
- Video Memory: 128 Mb
- Engine Clock: 250 Mhz
- Memory Clock: 400 Mhz (200Mhz DDR)
- RAMDAC 400 Mhz
- Memory Interface 128-bit DDR

<> Asus A9600PRO/TD
- Video Memory: 128 Mb
- Engine Clock: 400 Mhz
- Memory Clock: 600 Mhz (300Mhz DDR)
- RAMDAC 400 Mhz
- Memory Interface 128-bit DDR

<> Asus N6200/TD
- Video Memory: 128 Mb
- Engine Clock: 350 Mhz
- Memory Clock: 500 Mhz (250Mhz DDR)
- RAMDAC 350 Mhz
- Memory Interface 64-bit DDR

Hvilket skal jeg vælge. Alle kortende er i prisklassen op til 600 kr, og
mere må det ikke koste.

På forhånd Tak

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Hans

Dato : 15-06-05 18:31

Per Christiansen wrote:
> Hey... Alle sammen
>
> Efter som mit Geforce 440MX er brændt af.... og jeg nu køre med et
> Geforce 256.. skal jeg ud og købe et nyt. Men hvilket et skal jeg
> vælge. Har kigget på 3 grafikkort fra Asus;

Af de 3 må valget helt klart være Asus A9600PRO/TD.

Hans

Fra : N´far

Dato : 15-06-05 18:35

Evt. et brugt 9800pro

Til hvilke spil ?

Fra : Per Christiansen

Dato : 15-06-05 19:03

"N´far" <rudiNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Evt. et brugt 9800pro
>
> Til hvilke spil ?

Til Manager og lidt World of Warcraft

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 20:17

> [...]
>
> Efter som mit Geforce 440MX er brændt af.... og jeg nu køre med et Geforce
> 256.. skal jeg ud og købe et nyt. Men hvilket et skal jeg vælge. Har

Sløvt, ikke meget hurtigere end et GF4 MX...

> <> Asus A9600PRO/TD
> - Video Memory: 128 Mb
> - Engine Clock: 400 Mhz
> - Memory Clock: 600 Mhz (300Mhz DDR)
> - RAMDAC 400 Mhz
> - Memory Interface 128-bit DDR
>
> <> Asus N6200/TD
> - Video Memory: 128 Mb
> - Engine Clock: 350 Mhz
> - Memory Clock: 500 Mhz (250Mhz DDR)
> - RAMDAC 350 Mhz
> - Memory Interface 64-bit DDR

Jeg vil tro at 9600 Pro er hurtigst, men hvad jeg har hørt så har GF 6200
meget gode overclockningsmuligheder!

> Hvilket skal jeg vælge. Alle kortende er i prisklassen op til 600 kr, og
> mere må det ikke koste.

Er du sikker på du ikke kan klemme 400 kr mere ud? - Så kan det nemlig give
til et (spritnyt) 9800 Pro, så kan der nok gå _meget_ længere inden du
behøver opgradere igen :)

Brian

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-06-05 20:59

Brian Lund wrote:

> Jeg vil tro at 9600 Pro er hurtigst, men hvad jeg har hørt så har GF
> 6200 meget gode overclockningsmuligheder!

Bemærk den 6200 ovenfor er med 64bit ram interface = skod.
En "rigtig" 6200 ,128bit & NV43 kan ganske rigtigt tunes en del. Først åbner
man 4 pipelines med rivatuner eller lignende, og så OC til den brækker sig.
Så yder kortet omkring et Radeon 9800XT.

Et (non-tc) 6200 kort er blot et 6600 der er crippled. De koster dog næsten
det samme herhjemme, som et almindeligt 6600 kort...så går det sjove lidt af
det.