Opgaver for off.myndigheder
Fra : bo

Dato : 20-01-01 13:59

Hvis der udføres opgaver for off.myndigheder, feks konsulent tjeneste, kan
der så fremsendes faktura uden moms ?

Bo

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 20-01-01 14:54

"bo" <bo@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der udføres opgaver for off.myndigheder, feks konsulent tjeneste, kan
> der så fremsendes faktura uden moms ?

Nej - og slet ikke hvis den offentlige myndighed er Told og Skat

Offentlige myndigheder har mulighed for at afløfte momsen på lige fod med
selvstændige - Derfor er det ikke noget problem.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer
(som har skrevet momsbelagte regninger til både kommuner og ministerier)
www.kjers.com

Fra : N/A

Dato : 21-01-01 02:18

Fra : poul

Dato : 21-01-01 02:18

Alle Kommunale+Amtskommunale har noget der hedder "KommuneMoms" funger
på samme måde, som ude i det
private, men afregnes ikke til TS, men til KommuneBogholderiet i
Birkerød, såkaldte Månedsafregning .....

Hvis den Komm+Amts. sælger til private (øl+vand i kantiner) +
el,gas,vand,kloak m.m. til borgerne så er det TS, der får momsen og der
modregnes købsmoms, som ude i det privatvirksomheder.

Så sælger Nyrup's kontor Øl+vand til personalet så er det TS-moms
Mange statsinstitutioner idag har også en indtægtsgivende virksomhed,
som D.Statistik + DMI + KMS + Skovvæsenet (pejsebrænde og møbeltræ
m.m.), som der er TS-moms som i privat virksomheder.

> Kjers Kommunikation <kjer@kjers.com>

> Jeg har nu aldrig set en momsreg. politistation, børnehave,
skattekontor, sygehus, eller lign.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 20-01-01 16:05

bo wrote:

> Hvis der udføres opgaver for off.myndigheder, feks konsulent tjeneste, kan
> der så fremsendes faktura uden moms ?

Generelt aldrig, hvis det er momspligtige ydelser.
Men da ingen har nævnt det, vil jeg blot gøre opmærksom på,
at der kan faktureres for ydelser, der ikke er momsbelagt,
svjh alle "læge"behandlinger, i hvertfald psykologikonsultationer.
Har ikke tjekket nøjagtigt hvordan afgrænsning er.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-01-01 17:35

In <SLga6.50401$W81.523154@twister.sunsite.dk>, on 01/20/2001
at 01:53 PM, "Kjers Kommunikation" <kjer@kjers.com> said:

> [...]

>Offentlige myndigheder har mulighed for at afløfte momsen på lige fod med
>selvstændige - Derfor er det ikke noget problem.

Øhh, er du sikker på at de kan afløfte momsen og i såfald hvordan?

Finansielle institutter er ikke momspligtige, men har ingen mulighed for at
afløfte momsen.

/Knud

Fra : Peder Porse

Dato : 21-01-01 10:58

bo wrote:

> Hvis der udføres opgaver for off.myndigheder, feks konsulent tjeneste, kan
> der så fremsendes faktura uden moms ?
>
> Bo

Nej, ikke hvis du er momsregistreret...

Det afgørende er jo ikke din kundes mulighed for at afløfte moms. Det er din
egen momsmæssige status, der er afgørende. Hvis du udfører
registreringspligtige aktiviteter og har en omsætning ud over grænsen, skal du
opkræve moms...det skal du jo også hvis du sælger en ydelse til en
ikke-registreret person, mig f.eks., som ikek har fradrag for moms.

pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge,

Vi skal A med Nyrup.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-01-01 11:05

In <FNqa6.5064$l57.166467@news000.worldonline.dk>, on 01/21/2001
at 02:18 AM, "poul" <poul@munk.dk> said:

> [...]

>el,gas,vand,kloak m.m. til borgerne så er det TS, der får momsen og der
>modregnes købsmoms, som ude i det privatvirksomheder.
Det er derfor der skal være sa mange ansatte i den offentlige sektor! De sidder
og laver internt momsregnskab

/Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 21-01-01 23:26

"bo" <bo@dadlnet.dk> wrote in message
> Hvis der udføres opgaver for off.myndigheder, feks konsulent tjeneste, kan
> der så fremsendes faktura uden moms ?

JA - hvis din omsætning (ikke overskud) på årsbasis er under 20.000.

--
/Jesper
stud.merc.aud

"Jura er først sjovt, når vi kommer til extremerne"

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-01-01 21:42

In <94fnl4$2gk$1@news.inet.tele.dk>, on 01/21/2001
at 11:25 PM, "Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.tele.dk> said:

>"bo" <bo@dadlnet.dk> wrote in message

>JA - hvis din omsætning (ikke overskud) på årsbasis er under 20.000.

Men ikke hvis man er momsregistreret. (Man kan blive "frivilligt registreret"
selv om omsætningen er under anførte beløb).

/Knud