Tilmeldingssystem ?
Fra : Linding

Dato : 15-06-05 17:57

Hejsa..

Vi er en lille gruppe som holder Netparty engang i
måneden(www.dummies-lan.net), og så ville vi gerne have et
ordentligt tilmeldingssystem. Bare hvor man kan tilmelde sig med
"navn" "alder" og sin "email"

Er der nogen der på nogen måde kan hjælpe med dette ville jeg
blive meget glad.

\Dennis Linding

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 15-06-05 21:46

> [...]
> "navn" "alder" og sin "email"
>
> Er der nogen der på nogen måde kan hjælpe med dette ville jeg
Hvad har du adgang til på dit hotel? php/asp? hvilken database? -mysql?

--
Christoffer

Fra : Linding

Dato : 18-06-05 19:17

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvad har du adgang til på dit hotel? php/asp? hvilken database? -mysql?
>
> --
> Christoffer

Ved ikke helt med alt det der .. Jeg har oprettet det ved b-one .. tror de
har det hele ? :)

Fra : jopa

Dato : 18-06-05 21:57

Linding skriblede bla:

> Ved ikke helt med alt det der .. Jeg har oprettet det ved b-one ..
> tror de har det hele ? :)

MysQl kører af H til hos b-one, og det skal du bruge eller anden database
løsning

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 18-06-05 22:33

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Linding skriblede bla:
>>>

> MysQl kører af H til hos b-one, og det skal du bruge eller anden database
> løsning

bare af interesse, hvad er der galt med b-one's MySQL?

jeg bruger selv b-one, og er ikke stødt på nogle problemer mht. databasen.
Jeg indrømmer at jeg ikke ved hvad man kan forvente af en database da jeg
ikke har brugt andre databaser end b-one's mySQL og ms-access. ms-access var
dog "kun" til skoleprojekter som ikke stiller de store krav.

/Kasper

Fra : jopa

Dato : 19-06-05 07:54

Kasper Lindberg skriblede bla:

> jeg bruger selv b-one, og er ikke stødt på nogle problemer mht.
> databasen.

Der har igennem længere tid været problemer med at connecte til sin mysql
hos b-one specielt om aftenen grundet stor traffik.
Muligt det er blevet bedre.
Men prøv at google på b-one og du vil kunne se at det ikke kun er mig der
havde det problem.
Deres mysql er stadig langsom når jeg tester med 2 kunder jeg har der
kører
med samme butiksløsning den ene er hos b-one den anden unoeuro.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 18-06-05 22:36

Quoth jopa:
> MysQl kører af H til hos b-one ...

Fisk? Jeg har ikke haft nogen problemer der.

--
\\kristian

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-06-05 23:47

Linding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
med
> "navn" "alder" og sin "email"
>
> Er der nogen der på nogen måde kan hjælpe med dette ville jeg

Vil du have det så det gemmes i en database, og der så vises en
liste på en hjemmeside, så skal du over i noget ASP eller PHP.
Eller er det godtnok hvis du får en mail når der er en der har
meldt sig til, så skal du have lavet en form-mail..

PerR

Fra : Linding

Dato : 18-06-05 19:16

Ja, vil gerne have det sådan det bliver gemt automatisk .. De
taster ind hvad de hedder osv. Og så gemmer den det selv på en
liste på siden .. Hvad siger du så jeg skal lave ? :)

Fra : Christoffer

Dato : 19-06-05 18:42

"Linding" <dennislinding@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "navn" "alder" og sin "email"
>
> Er der nogen der på nogen måde kan hjælpe med dette ville jeg
http://www.buur.info/s2a/lan/lan/index.php - Har lavet dette, så hvis du kan
bruge det, så bare sig til.
Desuden har jeg lavet en mulighed for at nulstille listen, kan gøres her
http://www.buur.info/s2a/lan/lan/nulstil2.php bruger/pass = abc/123

Hvis du kan bruge skal jeg ligge koderne ud til dig

--
Christoffer

Fra : Linding

Dato : 19-06-05 22:25

> [...]
> http://www.buur.info/s2a/lan/lan/nulstil2.php bruger/pass = abc/123
>
> Hvis du kan bruge skal jeg ligge koderne ud til dig

Det vil jeg meget gerne :) Behøver ikke være mere avangeret .. Har du lavet det
bare sådan lige hurtigt ? Eller havde du det liggende ..

Fra : Christoffer

Dato : 19-06-05 22:53

> Det vil jeg meget gerne :) Behøver ikke være mere avangeret .. Har du
> lavet det
> bare sådan lige hurtigt ? Eller havde du det liggende ..
Hurtigt lavet... Husk at du skal rette i config.cfg.
-For at oprette databasen bruger du phpmyadmin, og uploader lan.sql.

http://www.buur.info/s2a/lan/lan.zip

--
Christoffer

Fra : Linding

Dato : 20-06-05 06:40

> Hurtigt lavet... Husk at du skal rette i config.cfg.
> -For at oprette databasen bruger du phpmyadmin, og uploader lan.sql.

> [...]
Skal jeg ikke bare uploade det hele på ftp serveren når jeg har rettet i
config.cfg ?

Fra : Linding

Dato : 20-06-05 08:12

Linding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

RETTELSE : Jeg tror jeg har forstået det. Men jeg kan bare ikke finde ud af at
installere PHPmyadmin :/

Fra : jopa

Dato : 20-06-05 09:43

Linding skriblede bla:

> RETTELSE : Jeg tror jeg har forstået det. Men jeg kan bare ikke finde
> ud af at installere PHPmyadmin :/

Hvis du skal have det liggende ved b-one så skal du bruge dine koder du
har
fået for at tilgå phpmyadmin.
Du skal således kun importere sql filen.
PHPmyadmin ligger der i forvejen.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Linding

Dato : 20-06-05 16:19

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har
> fået for at tilgå phpmyadmin.
> Du skal således kun importere sql filen.

Jamen hvor skal jeg uploade den fil ? :S

Fra : Christoffer

Dato : 20-06-05 17:17

> Jamen hvor skal jeg uploade den fil ? :S
Via phpmyadmin
skriv i din browser phpmyadmin.domæne.dk og brug brugernavn og kodeord som
du fik tilsendt i din registreringsmail hos din host (b-one).
Derefter ta' et kig her http://www.buur.info/s2a/lan/lan.avi << Den viser
hvordan du gør.

--
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-05 19:08

Christoffer skrev:

> Via phpmyadmin

Må jeg foreslå jer at skifte gruppe. Det lyder til at php-gruppen
er den mest egnede, men tråden har i hvert fald ikke meget med
html/css at gøre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 20-06-05 19:30

> Må jeg foreslå jer at skifte gruppe. Det lyder til at php-gruppen
> er den mest egnede, men tråden har i hvert fald ikke meget med
> html/css at gøre.
Var også min tanke efter sidste indlæg, men nu nærmer vi os efterhånden en
afslutning, så ville lade den køre færdig.

--
Christoffer