USA
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 17:32

Hej i gruppen

Jeg skal til USA nærmere bestemt Californien og vil leje en bil. Så er det
der er en jeg kender, der mener at man skal have et internationalt kørerkort
for at kunne leje bil, er det rigtigt ?

Er der nogen der har nogen friske erfaringer.

mvh

Peter

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-06-05 19:12

Popeye wrote:

> Jeg skal til USA nærmere bestemt Californien og vil leje en bil. Så er det
> der er en jeg kender, der mener at man skal have et internationalt kørerkort
> for at kunne leje bil, er det rigtigt ?

Nej, det er ikke nødvendigt.

Man skal derimod have et kreditkort.!
De tager ikke mod kontanter. Ihvertfald yderst vanskeligt.

Mvh. Jørgen

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-06-05 20:40

"Popeye" <pop> wrote in message
> [...]
> kørerkort
> for at kunne leje bil, er det rigtigt ?
>
> Er der nogen der har nogen friske erfaringer.

Som Jørgen har svaret dig, er det ikke nødvendigt, men hvis du er under 25,
kan det blive svært at leje bil.

mvh
Preben

Fra : Niels H

Dato : 17-06-05 08:08

"Popeye" <pop> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørerkort
> for at kunne leje bil, er det rigtigt
> Er der nogen der har nogen friske erfaringer.

Hej Peter.
Nej, det er ikke nødvendigt, men det anbefales at du har det, for hvis du
bliver standset af en eller anden lokal betjent langt ude i ingenmandsland,
er der større sandsynlighed for, at han genkender det internationale
førerbevis end det danske lyserøde "creditcard-kørekort".
Det koster kun kr. 25,- at få lavet, og så vidt jeg husker laver de det på
pas- og kørekortkontoret mens man venter. Det gælder for ét år.
Jeg har haft det med hver gang jeg har været i USA, men har aldrig haft brug
for det, men det skulle lige passe, at hvis det ikke var med......, ikk?
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Pernille Thomsen

Dato : 18-06-05 00:33

"Niels H" <firma@hejnfelt.dk> wrote in message news:<42b276af$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> for det, men det skulle lige passe, at hvis det ikke var med......, ikk?

Hejsa...

Jeg har kørt og været med til at køre en del i USA og har aldrig haft
problemer med et ganske almindeligt dansk "creditcard-kørekort". Er
endda blevet stoppet i midten af ingenting i Nevada uden pas og kun
med det lille lyserøde kort og efter at det var blevet vendt og
drejet, blev vi ønsket en fortsat god tur. Ingen problemer.

Mvh Pernille.

Fra : Per

Dato : 21-06-05 09:59

> [...]
> Jeg har haft det med hver gang jeg har været i USA, men har aldrig haft
> brug for det, men det skulle lige passe, at hvis det ikke var med......,

Enig jeg fik også lavet et for en sikkerhedsskyld. Og når det ikke koster
mere, så kan jeg ikke se nogen grund til at undlade.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-06-05 00:30

On Wed, 15 Jun 2005 18:32:18 +0200, "Popeye" <pop> wrote:

> [...]
>for at kunne leje bil, er det rigtigt ?
>
>Er der nogen der har nogen friske erfaringer.

Jeg er lige kommet ind af døren efter 3 uger i lejet bil gennem
Californien, Arizona, Utah og Nevada, og som Niels skriver er det ikke
nødvendigt med internationalt kørekort, men det gør tingene noget
lettere.
De skal simpelt hen have alting forklaret:
Hvor står kørekortnummeret ?
Hvor står fødselsdatoen ?
Hvor står udløbsdatoen ?

Jwg afleverede et billede og 25 kr på motorkontoret, så kom det med
posten nogle få dage senere.

Der er for øvrigt køligt ude ved kysten, så se at komme ind i landet,
eller sydpå. San Diego havde fint vejr.

--
Hilsen Verner