FYI: Billig seriel->USB-konverter
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 02-06-01 12:27

Måske er det bare mig, der er langsom, men det er over de sidste uger
gået op for mig, at den USBConnect-dims, som Palm sælger til brug med
deres Palm-cradles, faktisk er en fuldgyldig seriel->USB-konverter, som
også kan bruges med andre serielle apparater.

USBConnect koster ca. 350, hvilket er ret konkurrencedygtigt ift. andre
seriel->USB-konvertere. Til gengæld slutter den i et PC-serielstik (DB9)
og ikke i et Macintosh-serielstik (Mini-DIN8). Ifm. modemer er dette dog
faktisk en fordel, da de i reglen leveres med et PC-modemkabel, der
slutter i en DB9, så med denne konverter slipper man for at skulle bruge
et ekstra Mac-modemkabel til 100-200 kroner.

Jeg har selv med stor succes testet den sammen med min Zyxel ISDN
Omni.net LCD (som jeg ellers ikke har haft kontakt til i 2 år) og med et
analogt modem. Begge dele fungerede perfekt.

Formentlig vil serielle printere m.v. (men selvfølgelig *ikke*
localtalk-printere) fungere fint.

/hc