Nyt toiletgulv!
Fra : Jens Kristensen

Dato : 15-06-05 14:42

Hej NG

Jeg ville have lagt nye klinker oven på vores terrazzogulv. Men
varmemesteren sagde at det ikke var lovligt. Terazzoen skulle bankes op og
der skulle ilægges nyt afløb, støbes m.v. Altså en hvidmalet bondegård i
kroner og øre. Så har jeg efterfølgende tænkt på maling, men det skaller jo
af med tiden. Findes der andre løsninger hvorved vi kan få toiletgulvet
frisket lidt op.

Fra : Morten DH

Dato : 15-06-05 15:00

"Jens Kristensen" <xxx@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo af med tiden. Findes der andre løsninger hvorved vi kan få toiletgulvet

Har i overvejet at få slibet terazzogulvet op og behandlet? Det blir faktisk
ret flot og terazzo er vist ovenikøbet "in" for tiden

Fra : Jens Kristensen

Dato : 15-06-05 15:18

> Har i overvejet at få slibet terazzogulvet op og behandlet? Det blir
> faktisk ret flot og terazzo er vist ovenikøbet "in" for tiden

Hej Morten

Ja, men vores terazzogulv er ødelagt efter det gamle toilet blev fjernet.
Det gamle var meget større end det nye, så der er et stor stykke der er
lappet med beton.

Fra : JS

Dato : 15-06-05 16:10

> Hej Morten
>
> Ja, men vores terazzogulv er ødelagt efter det gamle toilet blev fjernet.
> Det gamle var meget større end det nye, så der er et stor stykke der er
> lappet med beton.

Kan I ikke banke betonen op og lægge terazzo i stedet og derefter slibe det
hele. Det kender jeg en der har gjort og det ser ret godt ud.

Fra : Mureren

Dato : 15-06-05 16:59

> [...]
jo
> af med tiden. Findes der andre løsninger hvorved vi kan få toiletgulvet

Bed da lige varmemesteren om at dokumentere lovhjemmel til det krav.

Mvh.
Mureren
(der ikke kan se det skulle være et problem!)

Fra : Jens Kristensen

Dato : 15-06-05 17:56

> Bed da lige varmemesteren om at dokumentere lovhjemmel til det krav.
>
> Mvh.
> Mureren
> (der ikke kan se det skulle være et problem!)

Hej Murer(en)

Ja for mig lød det også lidt underligt. Han påstår uden tøven at det SKAL
bankes op og der skal isættes nyt afløb, ny beton og vådrumsmembram før jeg
kan lægge klinker? Han "truer" med at vi IKKE vil få gulvet godkendt af
selskabet, og vi derefter selv skal betale håndværkere for at etablere nyt
gulv efter gældende regler hvis ikke det bliver lavet som han ønsker. Så vi
er blevet lidt skræmt.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 15-06-05 18:57

Jens Kristensen <xxx@post.dk> skrev:

>Så har jeg
>efterfølgende tænkt på maling, men
>det skaller jo
>af med tiden.

Ikke hvis man bruger det rigtige maling, nemlig alkydmaling til
betongulve. Der skal lige affedtes først med eddikesyre, renses af
med grundrens, og så sjaskes der maling på. Jeg har selv gjort det
på kedelige badeværelsesklinker for et par år siden, og det
skaller ikke det fjerneste.

Vh. JIB

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-06-05 21:32

On Wed, 15 Jun 2005 15:42:15 +0200, Jens Kristensen <xxx@post.dk> wrote:

> [...]
> jo
> af med tiden. Findes der andre løsninger hvorved vi kan få toiletgulvet

Hej
Du kan sagtens male det. Jeg har selv malet mit terazzo gulv for 7 år
siden. Det holder fint endnu.
Du skal først affedte gulvet med e grundig rengøring med grundrens.
Derefter afkalker du gulvet i eddikesyre. Til sidst sliber du gulvet med
en grovskive på exentersliberen (korn 40 eller 60).
Du skal bruge en god alkydmaling med højglans. Første påføring skal
fortyndes godt op med terpentin, ca. halv maling halv terpentin. Det gør
at malingen er meget tynd og derfor trænger længere ind i terazzoen. Du
skal regne med 3-4 påføringer for det bedste resultat. Det er bedst at
bruge en pensel til at male med.
Jeg brugte denne maling fra sadolin
http://www.sadolin.dk/dk/Products/Sadolin+Sadolux+Emaille.htm
Du skal være opmærksom på at gulvet briver ret glat efter malingen. Men
det vender man sig til.

/Thomas

Fra : Jens Kristensen

Dato : 16-06-05 13:45

> [...]
> http://www.sadolin.dk/dk/Products/Sadolin+Sadolux+Emaille.htm
> Du skal være opmærksom på at gulvet briver ret glat efter malingen. Men

Hej Thomas

Det var da også en mulighed at male. Men som jeg nævnte længere oppe i
tråden er gulvet ødelagt efter et gammel toilet. Dvs. at der er fordybninger
og meget grov struktur i gulvet der hvor toilettet har stået. Så jeg tror
ikke det bliver den pæneste løsning.