Automatisk refresh (F5) når siden vises ig~
Fra : Bent Rasmussen

Dato : 15-06-05 14:06

Når brugeren trykker på et link til en html-side som allerede er
besøgt tidligere, hentes siden fra hukommelsen. Jeg vil gerne have at
siden opdateres automatisk. Altså det der svarer til at brugeren
trykker F5 - Refresh. Hvordan gør jeg det?

Fra : pepss

Dato : 15-06-05 17:49

"Bent Rasmussen (slet SF7EU)" skrev
> [...]
> siden opdateres automatisk. Altså det der svarer til at brugeren
> trykker F5 - Refresh. Hvordan gør jeg det?

det kan du gøre med meta koder:
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Bent Rasmussen

Dato : 16-06-05 08:26

Hej

Tak for forslaget.
Det virker fint når det drejer sig om en side jeg har gemt, fx som
bogmærke.
Min tanke var, at det skulle virke "mens man er på", altså når
brugeren trykker på browserens Tilbage-knap. Så skal siden
refresh'es automatisk. Jeg har pt indsat dette link på de aktuelle
sider: <a href="javascript:location.reload()">Refresh</a>.
Når brugeren trykker på linket opdateres siden.
Kan det ikke ske automatisk? Fx ved at der slet ikke bliver gemt
noget i History???

Håber på et godt løsningsforslag.

vh
Bent