Åbning af filer på internettet
Fra : Martin

Dato : 15-06-05 13:04

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har for nylig skiftet fra pc til mac. Overordnet er jeg meget
tilfreds, men der er enkelte ting der irriterer mig.

Da jeg brugte windows havde man mulighed for eks. åbne et pdf eller word
dokument "online" - Dokumentet kunne ses, men det blev ikke gemt på
computeren. På min mac med tiger, sker der det, at hver gang jeg åbner
et dokument, bliver dette gemt på mit skrivebord, selvom jeg ikke har
valgt at gemme det.

Da jeg er studerende og bruger videnskabelige artikler ofte, har dette
resultatet, at mit skrivebord konstant er overfyldt med dokumenter.

Er der en måde at undgå dette?

Mvh

Martin

Fra : Allan

Dato : 15-06-05 14:25
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-06-05 14:50

Det gør ingen forskel.

/JD

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 14:57

Hej Martin,

> Da jeg er studerende og bruger videnskabelige artikler ofte, har dette
> resultatet, at mit skrivebord konstant er overfyldt med dokumenter.
> Er der en måde at undgå dette?

Ja, du installerer blot et PDF-plugin:

http://www.schubert-it.com/pluginpdf/

Det er også en god idé at oprette en mappe til downloads, og sætte
downloadmappen i Safariindstillingerne.

jens(at)mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-05 20:32

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Martin,

> Ja, du installerer blot et PDF-plugin:
>
> http://www.schubert-it.com/pluginpdf/

Det er ikke nødvendigt i 10.4 (iøvrigt ej heller i 10.3, man skal bare
sætte QT plugin'en til at håndtere PDF osse)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-06-05 14:36

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin,

> Ja, du installerer blot et PDF-plugin:
>
> http://www.schubert-it.com/pluginpdf/

Installation af den nyere Adobe Reader 7 giver også mulighed for at læse
dokumenter direkte i Safari.

mvh
Peter Ursin