Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbage til fuglene
Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-06-05 11:18

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 11:32

-max- wrote:
> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1546611
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1546623
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1546627
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1546641
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1546644

Er det bare mig, eller er der ofte problemer med photosig?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 11:36

Thomas Schreiber wrote:
> Er det bare mig, eller er der ofte problemer med photosig?

Det virker nu.

Fine billeder hvis man er til en slags

Kan godt lide at du fik detaljen med fisken med. Godt ramt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-05 12:00

Thomas Schreiber wrote:
> Det virker nu.

Jeg tror at deres server er lidt overbelastet ?

Jeg havde også problemer med det ene billede - men så prøvede jeg engang
til - og så hentede det fint.

> Fine billeder hvis man er til en slags

Det er Max's fuglebilleder altid

Hans knæskader fra fodboldkampen sagde mig ikke helt så meget som hans
rigtige fugle - men de var nu også godt fanget.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-06-05 12:49

"Jan Vestergaard"

> [...]
>
> Hans knæskader fra fodboldkampen sagde mig ikke helt så meget som hans
> rigtige fugle - men de var nu også godt fanget.

funny.. )-max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-06-05 12:49

"Thomas Schreiber"

> Det virker nu.
>
> Fine billeder hvis man er til en slags
>
> Kan godt lide at du fik detaljen med fisken med. Godt ramt
>

> --
> Thomas Schreiber

Psig har været stabil en periode, men nu er den gal igen, sorry .
Hehe - ja nogen gange er det detaljen, jeg var heldig med ham her
han var en rigtig dygtig fisker - tak for komentaren Thomas )-max-

Fra : Alex W

Dato : 15-06-05 13:46

Det går da ikke rigtig godt med dig Max .. Du lærer nok at fotografere en
dag )))

/Alex W

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-06-05 13:55

"Alex W"

> Det går da ikke rigtig godt med dig Max .. Du lærer nok at fotografere en
> dag )))
>
> /Alex W

Det håber jeg sku osse, jeg må bare øve mere og poste
flere billeder, høhø )-max-

Fra : Michael L

Dato : 15-06-05 13:40

-max- wrote:

> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]

Jamen kan kun sige det samme som Thomas. Flotte billeder hvis man er
til fugle ;)
Især den sidste med de to øjne er meget sjov :)

- Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-06-05 14:02

-max- wrote:

> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]

Tja... det første billedet af lappedykkeren er absolut i topklasse,
dem af hejren er også gode, men de er i en klasse under...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-06-05 15:47

> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]

Jeg skulle lige til at skrive, at du var da godt nok en Svensker, for det er
de billeder jeg går og jagter af hejrerne hernede, men nej, de vil dælme
ikke lade en komme tæt på, så snart de ser skyggen af mennesker, så er det
kun haleskud man får (heldigvis er det ikke gået så slemt som med Kees endnu
(overskidt kamera, hehe) ).
Nå, jeg må jo indrømme det, det er nogle rigtig fede billeder, Max,
topklasse som altid

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-06-05 17:34

HEj!

On Wed, 15 Jun 2005 12:18:03 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]

Det var en herlig samling fuglebilleder, tak for dem.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-06-05 19:41

-max- wrote:
> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]

Ku' du dog for fanden ikke give dig til noget andet? Sport, makro...You name
it!
Det er deprimerende for os andre at se dine elendige fugleknipserier. Jeg
sælger sgu snart mit grej.

vh
Jan

Fra : Michael L

Dato : 15-06-05 20:17

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> makro...You name it!
> Det er deprimerende for os andre at se dine elendige fugleknipserier.

Ja vi skulle tage og sende max en kasse med nipseting som han kan få
sommeren til at gå med og makro-fotografere skidtet ;)

- Michael

Fra : .J.S...

Dato : 15-06-05 19:55

> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]
Flot !

Hvor i verden er de taget ??

ps: Hvor er den side dog irriterende, med det popup og warning/alert fis..

mvh/JS

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-06-05 20:47

On Wed, 15 Jun 2005 20:55:03 +0200, .J.S... wrote:

> ps: Hvor er den side dog irriterende, med det popup og warning/alert fis..
>

> mvh/JS

Får ingen popups på denne side i Mozilla Suite (med multizilla
installeret). Bliver effektivt dræbt af popup killeren (tror jeg nok).

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-06-05 02:48

> Lyset har jo ikke været så dårligt - -max-
> [...]
Max!

Når det kommer til fugle i den danske natur, så er der bare ingen over og
ingen ved siden af.

Jeg har set masser af fantastiske billeder af spektakulære fugle i specielle
situationer, og stadig er de vand ved siden af dine billeder.

Det sjove er, at det er ikke dine indiske fugle eller havørne i fri dressur,
der vækker min næsegrus beundring, men billeder som det af lappedykkeren,
der dykker ud, og hejren med hundestejlen, eller din flotte serie af en
almindelig blishøne med kylling, eller dit billede af en svane, der i
flugten trækker sin venstre vinges svingfjer igennem vandet.

Din timing er simpelthen enestående. Jeg har endnu til gode at se billeder
af andre med samme fantastiske evne til at fange lige netop den brøkdel af
et sekund, hvor noget anderledes sker.

Mest frustrerende er det så, at man ikke bare lige kan samle lidt op på en
safari med dig.
For det er ikke der, du får de fantastiske billeder.

Det er en solitær opgave - en mand og sit kamera og så det pokkers talent og
ganske givet erfaring - masser af erfaring.

Ganske vist er du genial til mennesker og selv til fodbold, men fuglene er
nu dit gebet

Ps! Skal vi ikke snart ud på en frisk lille fugletur igen.
Jeg lever stadig i håbet om, at lidt af talentet smitter af

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-06-05 10:02

Frodo Nifinger wrote:

> Når det kommer til fugle i den danske natur, så er der bare ingen over og
> ingen ved siden af.

Hmm... ikke for at forklejne Max, men prøv at ta' et kig på
www.netfugl.dk - der nogle stykker, som er oppe i den samme klasse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-06-05 23:32

"Frodo Nifinger"

< Snip berusende ros >

> Ps! Skal vi ikke snart ud på en frisk lille fugletur igen.
> Jeg lever stadig i håbet om, at lidt af talentet smitter af

> [...]

Een af grundende til jeg ikke performer så godt på safarier
er nok fordi jeg stresser lidt mere - jeg har en rytme som en
hejre der fisker når jeg fotograferer alene, jeg kan stå eller
helst sidde på samme sted i timevis og studere de fugle der
er i området og vente på de lige sætter sig det rigtige sted
og laver en grimasse, det er der ikke rigtigt mulighed for på
en safari - det er ikke talent bare dovenskab

Fugletur - hvad med Indien.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-06-05 01:53

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og laver en grimasse, det er der ikke rigtigt mulighed for på
> en safari - det er ikke talent bare dovenskab

Nu ved jeg godt, at det er populært at stille sit lys under en skræppe,, men
behøver du grave et hul til det oxo?
Dovenskab gir ingen billeder. Talentet gør.

> Fugletur - hvad med Indien.. -max-

Åh bare jeg ku ......!
Er bange for at fruentimmeret ikke vil se med milde øjne på min forespørgsel
om en 14 dages ferie i Indien - Altså uden hende og ungerne

Jeg har sq problemer bare med at få mulighed for at besøge Grenaa
fiskerihavn en tidlig hverdags morgen .... Skal jeg på arbejde, kan jeg ikke
nå at få landingen af fisk med ved middagstide. Har jeg fri, tager konen
bilen, og så kan jeg ikke komme derud om morgenen. ..... "Snøft"

Kan vi ikke sige Hirsholmene onsdag i uge 29? Der burde jeg kunne tilkæmpe
mig både bil og tid.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:51

"Frodo Nifinger"

> "-max-"

> Nu ved jeg godt, at det er populært at stille sit lys under en skræppe,, men
> behøver du grave et hul til det oxo?
> Dovenskab gir ingen billeder. Talentet gør.

Der fokuseres meget på talent, og ja der er nogen det stråler og bare
kan det hele fra de er 3 år, men for de fleste af os handler det bare
om at øve sig, og det har jeg sku snart gjort i 30år - men ellers tror
jeg det handler lige så meget om smag, det er ikke tom snak når jeg
anbefaler at man studerer de "gamle" mestre og virklig sætter sig ind
i hvad der foregår i hovedet på dem. Det er imo den bedste måde at
lære det på.

> Åh bare jeg ku ......!
> Er bange for at fruentimmeret ikke vil se med milde øjne på min forespørgsel
> om en 14 dages ferie i Indien - Altså uden hende og ungerne

Du skal da ha' ungerne og konen med, de kan sy fodbolde mens du er
ude og fotografere Det er et spændende land også for børn, bare
tag junglebogen sådan er der sku.. Og billigere end 14 dages mallorca
eller sommerhus ferie.. (næsten ;))

> [...]
> bilen, og så kan jeg ikke komme derud om morgenen. ..... "Snøft"
>
> Kan vi ikke sige Hirsholmene onsdag i uge 29? Der burde jeg kunne tilkæmpe

Uge 29.?? hva med bare en dato, jeg har ikke tjek på det der med uger..

Et par hejre billeder mere..-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1547773
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1547764

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-06-05 17:03

> Uge 29.?? hva med bare en dato, jeg har ikke tjek på det der med uger..

Det er så mandag d. 11 juli. kl 8:00 med postbåden fra Frederikshavn til
Hirsholmene og retur kl 16:00
http://www.toppenafdanmark.dk/dk/Frederikshavn/Natur/Attraktion100015.aspx

Vi skal nok bestille plads på båden i god tid. der er kun 12 pladser, og det
er jo i industriferien.
Hirsholemene byder på Sortterne, Tejst og flere andre arter.
Vi kan nok godt lokke Sass med oxo.

Vi ku skilles deroppe for at arbejde lidt solitært hver især og mødes over
en whiskey og madpakke ved tolvtiden, og så sidde og chimpe lidt over de
opnåede resultater.
Bagefter når lyset alligevel ikke længere er det bedste kun vi så slå følge
og se, hvad der kommer ud af det, indtil vi skal retur med båden.

Jeg ved i hvert fald, at Hirsholmene trækker så kraftigt i mig, at jeg tar
alene afsted ellers.
Det er nødt til at blive mandag, hvis vi skal ha tilstrækkeligt med tid
derovre. Onsdag og fredag gir kun et par timer, fordi postbåden sejler så
sent fra Frederikshavn.

> Et par hejre billeder mere..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1547773

MMM. lækkert billede - god positur. Perfekt DOF

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1547764

Også lækkert, men mere regulært.

Herovre kan man bare ikke komme tæt nok på hejrerne.
Der er himmel til forskel på København og provinsen.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-06-05 07:54

-max- wrote:

> Een af grundende til jeg ikke performer så godt på safarier
> er nok fordi jeg stresser lidt mere - ...cut...

Tja... jeg har også den holdning, at foto ikke er en hold eller
gruppe sport, og kombinationen af socialt samvær og fotografering
dur heller ikke, for man kan ikke snakke og hygge sig samtidigt med
at man laver gode billeder - så hver ting til sin tid...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:50

"Niels Riis Ebbesen"

> [...]
> dur heller ikke, for man kan ikke snakke og hygge sig samtidigt med
> at man laver gode billeder - så hver ting til sin tid...

Der er de der 3 timer om morgenen og om eftermidagen hvor lyset
er bedst og dyrene mest aktive, midt på dagen kan man ligsågodt,
læne sig tilbage med en god flaske og ordne verdens situationen.
-max-