Backstreet Boys ikke på iTMS
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 07:36

Der er så meget snak om problemer med at få dansk musik på den danske
iTMS, men der er nu også andre, der mangler. Forleden aften kom børnene
og ville gerne have noget musik med Backstreet Boys. Jeg øjnede straks
chancen for at gøre lidt reklame for Apples smarte løsninger og lovede,
at jeg da lige kunne gå ind til computeren at købe det på iTMS.
Desværre viste det sig, at den danske iTMS kun har to album med
Backstreet Boys. Og det er ikke engang deres normal album med musik. Det
lader til at være nogle underlige nogen med tale ind over numrene, der
fortæller gruppens historie. Det er måske fint for hardcore fans, men vi
andre vil nu blot have et par af gruppens store hit. Hvordan går det
til, at en stor, kendt, international gruppe ikke kan fås på den danske
iTMS? Deres album kan sagtens købes på f.eks. den engelske iTMS. Det her
kan vi da ikke give Phonophile skylden for.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 08:04

> Hvordan går det til, at en stor, kendt, international gruppe ikke kan fås
> på den danske iTMS? Deres album kan sagtens købes på f.eks. den engelske
> iTMS.

Hvorfor køber du den så ikke bare dér? De accepterer vel også et
visa-dankort.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 08:29

In article <1gy6wrd.xg52a2sb7bifN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Hvorfor køber du den så ikke bare dér? De accepterer vel også et
> visa-dankort.

Må man det? Jeg troede, man skulle købe på den danske. Noget andet er,
at jeg ikke kan få Apple Store til at acceptere mit Visa/dankort. Jeg er
derfor gået over til at bruge mit Mastercard, som jeg heldigvis har fået
for ikke så længe siden. Jeg kan ikke huske, om problemerne med
Visa/dankortet opstod, da jeg fik et med chip. Der har jo været tale om,
at de har givet problemer visse steder i udlandet pga. den lange
gyldighed, men jeg har nu ellers aldrig haft problemer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 08:39

In article <news-66E79B.09284115062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Må man det? Jeg troede, man skulle købe på den danske...

Nu har jeg prøvet at købe på den engelske iTMS, og det må jeg ikke. Når
jeg forsøger at logge ind, bliver jeg straks sendt videre til den danske
iTMS, så den går desværre ikke. Måske kan jeg være heldig at finde cd'en
billigt nede i Føtex. Backstreet Boys er vist ikke det mest hotte mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 15-06-05 08:55

> [...]
> iTMS, så den går desværre ikke. Måske kan jeg være heldig at finde cd'en
> billigt nede i Føtex. Backstreet Boys er vist ikke det mest hotte mere.

Man skal havde den "billing adress" på ens kort, i det land man forsøger
at købe, med andre ord hvis man har en adresse i UK med tilhørende kort
kan man købe i UK iTMS :)

p.s.
jeg bruger visa/dankort uden problem på iTMS

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 08:53

> Må man det? Jeg troede, man skulle købe på den danske.

Da det tidligere var vrøvl fordi den danske ikke var kommet, så blev der
gjort opmærksom på muligheden. Som jeg dog aldrig selv har benyttet, da
jeg ikke interesserer mig for popmusik.

Er baggadedrengene, the Backstreet Boys, i øvrigt ikke efterhånden lidt
forældet? Var det ikke nogle drenge som var fremme omkring 1990? Det
kunne være derfor de ikke opfattes som så forfærdelig »hotte«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 10:08

In article <1gy6zbu.4jx6g8c1z7suN%spam@husumtoften.invalid>,
> [...]

> forældet? Var det ikke nogle drenge som var fremme omkring 1990? Det
> kunne være derfor de ikke opfattes som så forfærdelig »hotte«.

Det var nu i 1995-2000, de udgav deres plader. Det er såmænd heller ikke
mig selv, der vil have musikken, men af en eller anden grund havde
børnene fået ørerne op for nogle af numrene. De havde åbenbart hørt dem
på den engelske iTMS hele dagen, men det er jo kun 30 sekunder, man kan
høre. Da jeg jo er en sød og forstående far, og da jeg gerne vil bidrage
til, at iTMS bliver en succes, ville jeg gerne købe albummet til dem.
Der er da også nogle ganske gode popnumre iblandt, som vi andre også kan
høre som baggrundsmusik en gang imellem. Og så vil jeg da også gerne
have en lidt alsidig musiksamling, og guderne skal vide, at den ikke er
ret stor (endnu).
En af fordelene ved at downloade musik er jo netop, at det er
nemt at købe gamle numre. Pladeselskaberne bliver jo ikke ved med at
trykker cd'er og distribuere dem, når noget musik er blevet gammelt og
mindre populært. Det vil jo være alt for dyrt. Det kan derfor være svært
at finde lidt ældre musik i butikkerne. Men det koster jo stort set ikke
noget at gøre musikke tilgængelig online.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-05 10:34

> [...]
> at finde lidt ældre musik i butikkerne. Men det koster jo stort set ikke
> noget at gøre musikke tilgængelig online.

Det samme kunne siges om dvd'ere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-05 10:17

In article <1gy73ub.1td4s55v5ptv0N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det samme kunne siges om dvd'ere.

Tænker du på, at man skulle kunne købe film på samme måde? Der er jo den
lille ulempe, at en film fylder betydeligt mere. Det vil derfor tage
mange timer for de fleste at downloade den. Film vil også relativt
hurtigt fylde harddisken op. Men det er klart, at den teknologiske
udvikling i løbet af kort tid vil gøre disse problemer mindre og mindre.
For blot få år siden kunne man jo sige det samme om musik. Og så er der
jo lige det, at man skal have overbevist filmselskaberne om, at det er
en god idé. Det kan jo være svært. Det tog jo lidt tid med
pladeselskaberne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-05 10:40

> Tænker du på, at man skulle kunne købe film på samme måde? Der er jo den
> lille ulempe, at en film fylder betydeligt mere.

Nu tænkte jeg nu mere på den jeg lige har bestilt fra Amazon:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0009S4EQO/qid=1118914601/sr=1-
1/ref=sr_1_10_1/202-0322402-5817455
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-05 22:05

In article <news-2D1BE6.11082715062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Det var nu i 1995-2000, de udgav deres plader...

Og sjovt nok hørte jeg tilfældigt i radioen, at Backstreet Boys netop
har udsendt et nyt album i denne uge efter fem års pause. Så helt
forældede kan man vel næppe kalde dem. Det nye album, der meget passende
hedder "Never Gone", findes på den amerikanske iTMS, men ikke på den
danske.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 15-06-05 08:24

> [...]
> iTMS? Deres album kan sagtens købes på f.eks. den engelske iTMS. Det her
> kan vi da ikke give Phonophile skylden for.

har ikke noget svar, men husk at sende en requst til apple!
http://www.apple.com/feedback/itunes.html

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-05 08:45

In article <1gy6y3h.1x5k6fft22vzaN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> har ikke noget svar, men husk at sende en requst til apple!
> http://www.apple.com/feedback/itunes.html

Er gjort. Tak for linket.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-06-05 20:32

> Desværre viste det sig, at den danske iTMS kun har to album med
> Backstreet Boys.

O ve - hvis ikke du kan komme helskindet gennem natten i Hellerup uden,
er du velkommen til at kigge forbi til mælk og småkager

:D

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-05 10:14

In article <1gy7voy.1jmx7lwqmmp4aN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> O ve - hvis ikke du kan komme helskindet gennem natten i Hellerup
> uden, er du velkommen til at kigge forbi til mælk og småkager
>
> :D

Tak, men jeg er desværre i Esbjerg nu. Jeg har to ugers afspadsering.
Det kunne ellers være hyggeligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 16-06-05 13:35

In article <news-269E38.11141416062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Tak, men jeg er desværre i Esbjerg nu. Jeg har to ugers afspadsering.
> Det kunne ellers være hyggeligt.

Desværre?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-06-05 15:43

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Desværre?

Henrik savner mor

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-05 21:59

In article <1gy9cqv.1nykfj015lbzbwN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Henrik savner mor

Hun kommer heldigvis på besøg i morgen, fordi jeg har fødselsdag. Hun er
i Jylland alligevel og kører forbi Esbjerg på vejen hjem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster