|
| Arbejdsgang ved indførsel af brugt mc fra ~ Fra : EK |
Dato : 15-06-05 01:59 |
|
Hvor henvender man sig ?
Kan man bare bestille et syn ved et af synsstederne efter eget valg og så
troppe op med Fahrzeugbrief og Abmeldebescheinigung ?
Skal T&S kontaktes først ?
Jeg har tænkt mig at køre til grænsen på den tyske nummerplade og så
fortsætte hjem på danske prøveplader.
Afmeldung regner jeg så med at foretage i Flensborg - det kan vel kun gøres
i Tyskland ?
Jeg forventer at man bare skal medbringe nummerpladen (Plaketten skal jo
ugyldiggøres) og så Fahrzeugbrief for at få den ønskede Abmeldebescheinigung
?
Skal mc´en vejes inden fremstilling til syn - jeg tror ikke den er
typegodkendt i DK, da den ikke officielt er blevet importeret med
ABS-bremser ?
Nogen bud ?
Med venlig hilsen Erik
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 15-06-05 05:41 |
|
"EK" <downloading@webspeed.dk> writes:
> Hvor henvender man sig ?
>
> Kan man bare bestille et syn ved et af synsstederne efter eget valg og så
> troppe op med Fahrzeugbrief og Abmeldebescheinigung ?
Du skal have udfyldt en dansk MO-2A blanket først (fåes kun nede på
motorkontoret).
> Skal T&S kontaktes først ?
Nej, ikke til told og registreringssyn. Men check lige hvor lang
ventetid din lokale Applus afdeling har: Ring 70 13 18 18.
> Skal mc´en vejes inden fremstilling til syn - jeg tror ikke den er
> typegodkendt i DK, da den ikke officielt er blevet importeret med
> ABS-bremser ?
Jeps, så skal den vejes.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
BSV (15-06-2005)
| Kommentar Fra : BSV |
Dato : 15-06-05 12:38 |
|
Det er alt sammen rigtigt bortset fra at du kan aflevere den tyske plade på
motorkontoret i Danmark også.
mvh
bsv
"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42af7cf9$0$752$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvor henvender man sig ?
>
> Kan man bare bestille et syn ved et af synsstederne efter eget valg og så
> troppe op med Fahrzeugbrief og Abmeldebescheinigung ?
>
> Skal T&S kontaktes først ?
>
> Jeg har tænkt mig at køre til grænsen på den tyske nummerplade og så
> fortsætte hjem på danske prøveplader.
> Afmeldung regner jeg så med at foretage i Flensborg - det kan vel kun
> gøres
> i Tyskland ?
> Jeg forventer at man bare skal medbringe nummerpladen (Plaketten skal jo
> ugyldiggøres) og så Fahrzeugbrief for at få den ønskede
> Abmeldebescheinigung
> ?
>
> Skal mc´en vejes inden fremstilling til syn - jeg tror ikke den er
> typegodkendt i DK, da den ikke officielt er blevet importeret med
> ABS-bremser ?
>
> Nogen bud ?
>
> Med venlig hilsen Erik
>
>
| |
EK (15-06-2005)
| Kommentar Fra : EK |
Dato : 15-06-05 20:21 |
|
"BSV" <bs@altdata.dk> skrev i en meddelelse
news:42b01322$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er alt sammen rigtigt bortset fra at du kan aflevere den tyske plade
på
> motorkontoret i Danmark også.
>
> mvh
> bsv
Det lyder jo noget nemmere. Giver de så besked til de tyske myndigheder ?
mvh
Erik
| |
Armand (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-06-05 21:54 |
|
EK wrote:
> "BSV" <bs@altdata.dk> skrev i en meddelelse
> news:42b01322$0$754$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>.... du kan aflevere den tyske plade på motorkontoret i Danmark også.
>
>
> Det lyder jo noget nemmere. Giver de så besked til de tyske myndigheder ?
>
Jup!
Noget andet til sekvensen er at du skal kende stelnummeret for at kunne
leje prøvepladerne (til montering ved grænsen) hjemmefra!
- -
Armand.
| |
Jesper (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-06-05 16:16 |
|
EK wrote:
> Hvor henvender man sig ?
"snip"
Her er hvad jeg gjorde da jeg gjorde da jeg fik min kones tidligere CMX
hjem.
Bestilte told- og reg.-syn og fik den synet.
Printede listen med afgiftsatser ud og kørte til T&S med den, og betalte
den højeste afgift (depositum) der var på listen. Valgte at den ikke
skulle til vurdering.
Gik på motorkontoret og viste dem at der var betalt afgift og fik så
udleveret en nr.plade. Havde også forsikringsbeviset med der.
Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb der
manglede i afgift, iflg der beregninger.
/
Jesper
| |
EK (16-06-2005)
| Kommentar Fra : EK |
Dato : 16-06-05 00:50 |
|
"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:d8pgmk$t9e$1@abbeden.bunk.cc...
> EK wrote:
>
> > Hvor henvender man sig ?
>
> "snip"
>
> Her er hvad jeg gjorde da jeg gjorde da jeg fik min kones tidligere CMX
> hjem.
> klip
Tak til bsv, Armand og Jesper for de givne hints.
Er der andre end Applus der kan lave toldsyn ?
Hvor er det lige man finder de godkendte synsfirmaer - jeg kan ikke huske
webadressen man søger på - er måske ved at blive gammel (men ikke for gammel
til at køre mc
mvh
Erik
| |
Ib Jakobsen (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 16-06-05 06:19 |
| | |
EK (19-06-2005)
| Kommentar Fra : EK |
Dato : 19-06-05 23:57 |
| | |
Kai Harrekilde-Peter~ (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 16-06-05 09:52 |
|
tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
> EK wrote:
>
>> Hvor henvender man sig ?
>
> "snip"
>
> Her er hvad jeg gjorde da jeg gjorde da jeg fik min kones tidligere
> CMX hjem.
> Bestilte told- og reg.-syn og fik den synet.
> Printede listen med afgiftsatser ud og kørte til T&S med den, og
> betalte den højeste afgift (depositum) der var på listen. Valgte at
> den ikke skulle til vurdering.
> Gik på motorkontoret og viste dem at der var betalt afgift og fik så
> udleveret en nr.plade. Havde også forsikringsbeviset med der.
>
> Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
> der manglede i afgift, iflg der beregninger.
Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
rimeligt.
T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
(censuret og nedsættende tekst om T&S)
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
| |
Jesper (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 16-06-05 09:56 |
|
>> Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>> der manglede i afgift, iflg der beregninger.
> Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
> rimeligt.
> T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
> bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
Ikke rigtigt.
Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men 1.
reg er i '97.
Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er, men
han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage efter
fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
/
Jesper
| |
Richard (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-06-05 22:21 |
|
Jesper wrote:
> Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er, men
> han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage efter
> fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
Du mener vel "nyt depositum der var 10.000,- lavere", ikke "ny endelig
vurdering..."? - den endelige vurdering ændrer T&S vel ikke blot efter en
telefonisk klage...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 16-06-05 10:24 |
|
tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
>>> Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>>> der manglede i afgift, iflg der beregninger.
>
>> Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
>> rimeligt.
>
>> T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
>> bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
>
> Ikke rigtigt.
> Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men
> 1. reg er i '97.
> Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er,
> men han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage
> efter fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
brøndgraver.
Det eneste de opnåede var at de spildte både min og deres egen tid.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
| |
Jesper (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 16-06-05 12:47 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
>>>> Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>>>> der manglede i afgift, iflg der beregninger.
>>
>>> Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
>>> rimeligt.
>>
>>> T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
>>> bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
>>
>> Ikke rigtigt.
>> Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men
>> 1. reg er i '97.
>> Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er,
>> men han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage
>> efter fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
> Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
> beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
> brøndgraver.
er der forskel på '03 og '04 modellen?
/
Jesper
| |
Ib Jakobsen (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 16-06-05 21:56 |
|
Kai Harrekilde-Petersen skrev:
>
> Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
> beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
> brøndgraver.
De kan være tunge at dansen med. I 1987 skulle jeg betale
afgift af en Opel Kadett C. Den sluttede i '79, og der kom
den nye forhjulstrukne. Min var dog først indregistreret i
'80. Enhver idiot kunne se forskel. Jeg havde billeder med
af begge. Det hjalp ikke en dyt. Jeg sendte en skriftlig
klage. Den blev bare affejet med at sagen var afsluttet fra
deres side. Jeg var hos en advokat, men denne sagde det var
lige så håbløst som at lægge sag an mod Sovjetstaten. Jeg
måtte betale næsten dobbelt afgift.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Armand (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-06-05 23:35 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
>
>
>>>>Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>>>>der manglede i afgift, iflg der beregninger.
>>
>>>Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
>>>rimeligt.
>>
>>>T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
>>>bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
>>
>>Ikke rigtigt.
>>Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men
>>1. reg er i '97.
>>Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er,
>>men han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage
>>efter fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
>
>
> Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
> beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
> brøndgraver.
>
Det er for den slags tilfælde at man har vurderings-instansen!
Dé herrer har fingeren på pulsen og tager imod fornuftig argumentation.
Således fik min (hårdt prøvede (™ by Gruby)) svoger ubesværet talt en
overligger ned i den pris han selv mente at den burde have!
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (16-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 16-06-05 20:15 |
|
tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
>
>>>>> Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>>>>> der manglede i afgift, iflg der beregninger.
>>>
>>>> Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
>>>> rimeligt.
>>>
>>>> T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
>>>> bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
>>>
>>> Ikke rigtigt.
>>> Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men
>>> 1. reg er i '97.
>>> Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er,
>>> men han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage
>>> efter fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
>
>> Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
>> beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
>> brøndgraver.
>
> er der forskel på '03 og '04 modellen?
En hel del faktisk. ladmignuse: '04 har:
- 182hk
- under-sædet udstødning
- Ram-air
- nedadvendt forstærkning på bagsving
- dobbelte ellipsoid forlygter (i hver side)
- radial-bremser foran
og ca 150 andre ændringer.
'02-'03 har
- 150hk
- konventionel udstødning
- ikke tryksat luftfilterkasse
- opadvendt forstærkning på bagsvinger
- konventionelle lygter og bremser foran
'02-'03 har typenr RN09, mens '04-'05 har RN12.
Så der er tale om generation N og N+1 af samme cykel.
Jeg har dog ikke lige links til både '03 og '04 cykler.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 17-06-05 06:41 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
>>
>>>>>Efter et stykke tid dumpede der så en regning ind fra T&S på det beløb
>>>>>der manglede i afgift, iflg der beregninger.
>>>
>>>>Havde jeg gjort det, var jeg kommet af med 40.000Kr mere, end var
>>>>rimeligt.
>>>
>>>>T&S kan nemlig ikke forstå begrebet "overligger". Et køretøj må jo
>>>>bestemt være af samme årgang som første gang den er indregistreret!
>>>
>>>Ikke rigtigt.
>>>Har en kammerat der har fået en ZX9R hjem. Det er en 96'er model men
>>>1. reg er i '97.
>>>Første forhånds-vurdering lød også på et beløb svarende til en '97'er,
>>>men han ringede og forklarede hvordan det forholdt sig, og et par dage
>>>efter fik han en ny vurdering der var 10.000,- lavere...
>> Well, jeg stod og viftede med arme, ben, samt dokumentation som klart
>> beviste at det var en '03 og ikke en '04. T&S var kolde i r.... som en
>> brøndgraver.
>
> Det er for den slags tilfælde at man har vurderings-instansen!
Fuldstændig korrekt - det var også fra dem jeg fik nedsat afgiften fra
138.000Kr til 98.000Kr - der står jo ikke idiot på ryggen af mig
Det var T&S i Nærum som ikke ville høre på mig... Måske havde det også
lidt med at gøre at jeg havde stået på min ret for at få en
"B-erklæring", som gør at jeg ikke skulle betale depositum for
afgiften.
Nej, jeg fik ikke nogen nye venner hos T&S Nærum den dag
> Dé herrer har fingeren på pulsen og tager imod fornuftig argumentation.
> Således fik min (hårdt prøvede (™ by Gruby)) svoger ubesværet talt en
> overligger ned i den pris han selv mente at den burde have!
Faktisk var meget simpelt - jeg havde jo gjort hjemmearbejdet, så jeg
havde både typeerklæringer for RN09 og RN12 med, udskrifter fra
http://modep.toldskat.dk/, samt et par udtræk fra www.dba.dk som jeg
gav dem, så sagen var helt oplagt open-and-shut.
Der gik da også blot 8 dage fra fremvisningen til jeg fik den nye
afgift oplyst fra T&S - vurderingsfolkene havde ellers anslået en
behandlingstid på 3-4 uger!
Da jeg så kom for at betale afgift + hente nr.plade var T&S helt
anderledes imødekommende - men det var også en anden person end høn
jeg talte med første gang.
(og ja, Gruby har også været over denne sag - tak, Sten
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Richard (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-06-05 15:44 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Det var T&S i Nærum som ikke ville høre på mig... Måske havde det også
> lidt med at gøre at jeg havde stået på min ret for at få en
> "B-erklæring", som gør at jeg ikke skulle betale depositum for
> afgiften.
Er det korrekt forstået, at fordelen ved B-erklæringen "blot" er, at man
sparer udlægget til og forrentningen af depositum frem til det tidspunkt,
man vælger at betale afgiften og indregistrere cyklen?
Og hvor længe kan man så vente med det? - det forudgående (told- og)
registreringssyn gælder vel også kun et bestemt antal måneder?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 17-06-05 23:04 |
|
rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> Det var T&S i Nærum som ikke ville høre på mig... Måske havde det også
>> lidt med at gøre at jeg havde stået på min ret for at få en
>> "B-erklæring", som gør at jeg ikke skulle betale depositum for
>> afgiften.
>
> Er det korrekt forstået, at fordelen ved B-erklæringen "blot" er, at
> man sparer udlægget til og forrentningen af depositum frem til det
> tidspunkt, man vælger at betale afgiften og indregistrere cyklen?
Korrekt. Og så det ikke uvæsentlige faktum at det er _dig_ som har
fat i bollerne på T&S og ikke omvendt.
> Og hvor længe kan man så vente med det?
Højst indtil du ønsker at hente en nummerplade
> - det forudgående (told- og)
> registreringssyn gælder vel også kun et bestemt antal måneder?
SVJH holder et registreringssyn 6 måneder. Men hvis du googler lidt
tilbage i dfm, så burde du kunne finde det nøjagtige svar - det har
været oppe og vende i foråret herinde.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Richard (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-06-05 23:09 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> SVJH holder et registreringssyn 6 måneder. Men hvis du googler lidt
> tilbage i dfm, så burde du kunne finde det nøjagtige svar - det har
> været oppe og vende i foråret herinde.
Det husker jeg, men det var også mest tidsrammen for at betale
vurderingen, jeg var ude efter. Forhåbentlig er den så 6 mdr, eller hvad
synet nu holder
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 17-06-05 23:15 |
|
rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> SVJH holder et registreringssyn 6 måneder. Men hvis du googler lidt
>> tilbage i dfm, så burde du kunne finde det nøjagtige svar - det har
>> været oppe og vende i foråret herinde.
>
> Det husker jeg, men det var også mest tidsrammen for at betale
> vurderingen, jeg var ude efter. Forhåbentlig er den så 6 mdr, eller
> hvad synet nu holder
Næh, der er vist ikke nogen tidsramme dér. Overskrider du de 6 mdr,
skal du vel bare have et ny regr.syn. Toldsynet er der ingen grund
til at gentage.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Richard (18-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-06-05 13:31 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Det husker jeg, men det var også mest tidsrammen for at betale
>> vurderingen, jeg var ude efter. Forhåbentlig er den så 6 mdr, eller
>> hvad synet nu holder
> Næh, der er vist ikke nogen tidsramme dér. Overskrider du de 6 mdr,
> skal du vel bare have et ny regr.syn. Toldsynet er der ingen grund
> til at gentage.
Jo men når nu T&S mindst en gang årligt - er det ikke en gang i 1'
kvartal? - udgiver reviderede lister over vejledende vurderinger på de
hyppigt brugtimporterede cykler, bliver en udstedt vurdering vel for
gammel på et tidspunkt? Og den økonomiske fordel lader jo også til at være
størst, jo længere der går fra fremstilling til indregistrering IMHO.
Hekto talte vist om en "overvintring" efter vurdering på B-erklæring på et
tidspunkt, og i den situation kunne man måske komme i klemme ifht en ny
lavere vejledende vurdering, eller hur?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (18-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-06-05 13:36 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
>
>
>>Det husker jeg, men det var også mest tidsrammen for at betale
>>vurderingen, jeg var ude efter. Forhåbentlig er den så 6 mdr, eller
>>hvad synet nu holder
>
>
> Næh, der er vist ikke nogen tidsramme dér. Overskrider du de 6 mdr,
> skal du vel bare have et ny regr.syn. Toldsynet er der ingen grund
> til at gentage.
Hvorfor det?
Den toldmæssige stand kan da have ændret sig i samme omfang som den
tekniske :-/
--
Armand.
| |
|
|