Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem med udskrivning i indesign!
Fra : Rollike

Dato : 14-06-05 22:03

Hejsa!

jeg håber en eller andet kan hjælpe mig her.

Jeg ha lavet et hæfte på 12 sider i Adobe indesign. Men jeg kan ikke
hitte hvordan pokker jeg får den skrevet ud som et hæfte (sådan i
rigtig rækkefølge og med forsiden forest!)... Jeg synes efterhånde jeg
har brugt meget tid, blæk og papir

Så tænkte at der måske sad en her der kunne hjælpe mig.

Siderne i hæftet er i A5 str. så det passer med at der kan være 2
sider på en A4.

Jeg kan godt få den til at printe 2 sider ud på samme ark.. men ikke i
rigtig rækkefølge (der skal jo i princippet byttes rundt på sidene for
at de kommer i rigtig rækkefølge når det endelige resultat er foldet
sammen og hæftet i ryggen)

Er der nogen her det har løsningen? Så vil jeg sætte meget stor pris
på at i hjælper mig.

på forhånd 1000 tak

MVH Mette

ps. printeren er en hp 2110 hvis det siger noget om problemet?

--
http://www.densmallegyde.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-06-05 22:14

Rollike skrev:

> [...]
> på sidene for at de kommer i rigtig rækkefølge når det endelige
> resultat er foldet sammen og hæftet i ryggen)

Det er nok i sådan en situation at et udskydningsplugin ville være
at foretrække. Hvis du har købt Creative Suite Premium indenfor det
sidste års tid, så burde det allerede følge med i pakken i form af
InBooklet SE (hører med til Pagemaker Plugin Pack, som er indbygget
i InDesign CS2, men ikke i CS1 og tidligere udgaver af InDesign).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rollike

Dato : 15-06-05 05:43

> [...]
> InBooklet SE (hører med til Pagemaker Plugin Pack, som er indbygget
> i InDesign CS2, men ikke i CS1 og tidligere udgaver af InDesign).

Og det kan ikke lade sig gøre uden? Det er ikke min egen maskine (og
dermed heller ikke mit program) jeg har siddet og lavet det på

MVH Mette

Fra : RoJo

Dato : 15-06-05 06:42

On 15/06/05 6:42, in article
6e74f057.0506142042.173c5c07@posting.google.com, "Rollike"
<rollike@gmail.com> wrote:

> Og det kan ikke lade sig gøre uden? Det er ikke min egen maskine (og
> dermed heller ikke mit program) jeg har siddet og lavet det på
>
> MVH Mette

Jo, det kan det - du skal bare selv finde ud af hvilke sider der skal være
overfor hinanden - lav. Evt. En prøve med et A4 du klipper 12 små sider ud
af og bukker sammen.

Når du så har sat siderne ordentligt I InDesign, så sætter du den til at
printe hver anden side... Vender papiret og printer de resterende sider.

Der er dog nogle indstillinger der kan gøre at dette ikke lykkedes, og så må
du lige sige til igen.

Mvh RoJo

Fra : Rollike

Dato : 15-06-05 18:07

> Der er dog nogle indstillinger der kan gøre at dette ikke lykkedes, og så må
> du lige sige til igen.
>
> Mvh RoJo
ok!!!

I skal alle sammen have tak for hjælpen

MVH mette

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-06-05 19:36

RoJo <Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:

> Jo, det kan det - du skal bare selv finde ud af hvilke sider der skal være
> overfor hinanden - lav. Evt. En prøve med et A4 du klipper 12 små sider ud
> af og bukker sammen.

Et par fif du kan bruge:

Når du lægger sidetallet sammen af de sider der sidder overfor hinanden,
skal resultatet altid være hæftets samlede antal sider + 1, f.eks.
12+1=13

12-1
2-11
10-3
4-9
8-5
6-7

Og den lige side er altid til venstre.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Jan Viegand

Dato : 15-06-05 21:58

"Rollike" <rollike@gmail.com> wrote in message
> [...]
> har brugt meget tid, blæk og papir
>
> Så tænkte at der måske sad en her der kunne hjælpe mig.

Nogle printerdrivere kan det. Fx for HP1200. Man skal vælge print på begge
sider (dvs. her er det manual duplex) og så booklet printing. Så går det
helt automatisk. Jeg ved ikke om din printerdriver kan, ellers kunne du se
om der er en ny på www.hp.dk.

Jan